Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, December 6, 2012

si comel mama.....

Masa kat spital...
Ingat lagi budak kecik nie masa nak kuar dari peyut mama dulu2.... Masa mengandung memang macam2 dugaan kecil tak sama macam abang2nya... senang jer mengandung... tak letih... lagipun dulu mudeeee.... Masa Aleesya usiaku dah menjenguk 30-an.. tu yang macam2.. sakit pingganglah... tapiiii masa nak bersalin pulak budak kecik nie paling cepat dan senang!!... Macam berak sembelit jer gamaknya... sambil borak2 dengan cik suami budak nie boleh keluar sendiri... bila cik suami panggil misi.. misi tu kata belum lagi.. belum lagi.. tup tup baby dah keluar hah kaw... kelam kelibut semua masuk baru nak amik barang2 baby dan sebagainya....

ketika usia 7 hari kena botak dengan nenek sam....
Pastu masa umur 7 hari kami botakkan budak kecik tue... lain dah muka dia... budak kecik kan cepat berubah... badan dia pun mula naik... gerammmmm..... sayang sangat2 kat dak kecik nie... muka macam lelaki pun ye jugak... kah kah kah...

Ingatlagi... punya syok bercuti bersalin sampaikan aku terlupa lagi 15 hari bakal naik kerja.... masa nie baru teringat yang aku tidak mengajar botol kat comel kecik nie... Ya Allah, hanya Tuhan yang tahu hati seorang ibu bila anak tak mahu menyusu (botol)... takkan nak biar dia menangis!!!... dalam tempoh 15 hari tu aku berusaha bersungguh2... macam2 puting botol aku beli.... semua tak jalan!!... Sampaikan aku 'menangis'!!!... Aku kan keras hati pun boleh menangis tengok budak kecik nie tak mahu menyusu... Apa yang aku fikir... macam mana kalau mama kerja nanti??.. sampai bila nak mengharapkan mama disisi?... entah2 makin susut badan sikecik gara2 tak mahu menyusu.... Kejadian ini berlarutan sehingga usianya 3 bulan... dalam tempoh sebulan akak aku jaga tu... bayangkan tiap2 hari mak bertanya khabar Aleesya dari jauh.. macam mana? nak tak menyusu?... nangis ke dia?... bebetul2 mencabar sampaikan akak aku dah kesian sangat dia bagi susu dengan sudu @ syringe.... urrmmm.... baru dapat puteri sorang macam2 dugaan... tapi semua salah mama, mama tak alert benda2  nie dari awal..... dulu2 abang2 tak pernah pulak jadi cengini.... hi hi hiiii....

Akhirnya misi nak memontelkan si kecik nie setakat 2 bulan.... selepas itu dia mula menyusut dan 'biasa' tak seperti impian aku.. aku suka baby montel2.... apa pun alhamdulillah dia tetap comel dihati aku.. yang penting si comel aku nie tetap sihat.. itu lebih penting!!!...

Masa usia 3 bulan.... badan mulai menuyut....
DAN KINI.....

Si comel aku sudah menjangkau 2 setengah tahun!!!. Anak kesayangan mama... buah hati yang mama cinta.... tiap2 mesti peluk, cium, nyakat sampai dia nangis!!... geram kat budak kecik nie.... Makin besar makin bijak!!.... perkembangan dia lebih cepat matang berbanding abang2nya dulu2. Tutur kata yang jelas... petah menjawab... peramah membuatkan hatiku berbunga gembira melihat teletahnya yang sangat2 comel.. Maklumlah anak bongsukan..... mesti manja..... siapa lagi kalau bukan si kecik nie jadi mangsa untuk kami anak beranak menumpang manja..... ha hah ahaaa.... semua sayang sangat kat dia...Semua nak jadi 'kesayangan dia'..... Apapun dialah kesayangan 'kami' semua...... We Love you so much.....


ketika 2 tahun setengah....

No comments:

Jom tengok gambo2.........