Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, August 1, 2013

Kursus CPCM di Hotel Residence UNITEN, Bangi

Masa minggu ke-2 puasa aku berkursus di sini. Bukan nama aku yang naik bebenonya, aku just menggantikan sahabatku yang baru lepas bersalin merangkap ada baby kecik agak susah untuk berkursus jauh seminggu. Maka, atas 'offer' dari beliau yang mencari pengganti.... dengan secepat kilat aku merampas kursus tersebut... hi hii hiii... ayat tak agak2 ngek!... yups.... sebab CPCM dan PPK adalah syarat untuk kenaikan pangkat!... Uissshh bukan aku nak mohon 44 okey!!! idok ler gitu... means, kalau aku dah bersedia syarat2 dah mencukupi kan senang.... any how, tidak ler aku keciciran sebab ada kawan2 dan suamiku dah cukup syarat. Cuma kami aku belum bersedia jer lagi... lagi pulak aku belum pun 3 tahun memegang 42 tue.... urrmmmmm....

Lagipun, aku ni dah banyak kali juga kena berkursus jauh seorang diri... jika dibandingkan rakan2 dan cik suami yang kursus jauh ada geng!!!.... Apa lagi aku dengar Pn. Baiti pergi... tak kisahlah dia ke sana naik kereta sendiri ke hapa ke.... apalagi dengar2 bas poly disediakan, cukup senang aku berkursus.... Pertama ada bas ke Bangi... kedua ada geng dalam kursus tu.... tiada alasan untuk aku menolak offer tersebut!....

Tetapi pengalaman pahit yang tak berapa pahit tapi agak emosi juga masa kursus PPK di LUMUT!!!... Memang nama aku sendiri... seorang diri dari PIS @ Negeri Johor..... Senarai peserta lain sorang pun aku tak kenal!... udussssh, nak je aku tolak kursus tu... tapi disebabkan PPK aku terpaksa jua pergi.... Masa nie tinggi suara juga dengan cik suami sebab dia tak nak teman @ tak nak hantar!. LUMUT beb..... kalau aku nie familiar dengan tempat tu tak per jugak... ini yang aku ingat aku baru sekali kesana masa observe student practikal zaman anak sorang dulu2....Akhirnya cik suami teman naik bas ke sana dengan anak2... jalan Pulau Pangkor sekali.... dan suami terpaksa balik dulu sebab kerja dan anak2 sekolah... Tinggallah aku sorang diri di hotel lain sebelum naik teksi ke Hotel berkaitan. Itu aku tak kisahlah sangat walaupun takut2 jugak sorang2..... Yang aku sedih masa balik!!!... sebab kadang2 kursus tamat awal. Maka tiket balik aku x beli lagi..... dengan harapan pihak urusetia dapat bantu aku yang sorang2 dari Johor nie.... Ada akak  nie dari Politeknik Merlimau seorang jugak tetapi dia cik hubby hantar dan ambil.... so sad okey.... Mohon balik awal Khamis malam Jumaat tu pun urusetia tak bagi.... Mohon belikan tiket pun tak layan beb!!... Sudahnya masa hari Jumaat tu sibuk mencari tiket.... sekali tiket pulak habis utk Jumaat malam Sabtu tu!!!.... mak oiiii stresss beb masa tu.... puas fikir macam mana nak balik.... Naseblah baik roomate aku dari Poli PD tu belum balik... dia rehat2 dulu..... Masa tu jugak dengan tak malunya aku nak tumpang kereta dia sampai Seremban... naseblah baik muat!!... Muat tak muat janji boleh masuk... aku dah nak nanges dah masa tu.... Nak tumpang akak yang duduk Merlimau tu segan sebab dia nak jalan dengan laki dan anak dia... Tapi, apapun semua tinggal kenangan... Alhamdulillah setengah jam je kat Seremban, Bas ke Johor terus ada.... dan aku selamat sampai larkin cik hubby ambil aku di Larkin.... Kalau ingat2 kes gitu, aku blacklist urusetia yang sombong macam tu!.... Dia baik tapi LURUS BENDUL tak fikir kebajikan staf yang bermasalah macam aku nie.... hu hu huuuu huuuu....

Okeylah berbalik dengan kursus CPCM aku di Bangi..... First time berkursus dalam bulan puasa.... dan juga first time berkursus luar bersama teman baik dari ITTHO dulu.... jom layan gambar....


Harga Bilik RM205 govenment rate coz now cik suami pulak ke sini... Meeting Sukan
View yang sama juga dengan cik suami... bezanya cik suami kena bayar sendiri...
Dengar Taklimat
Ahli kumpulan kami... with my best friend BAITI....





Betullah cik hubby kata..... betullah kawan2 cakap.... banyak gilersss makanan kat sini... muai...sedap2... tak termakan menu2 yang ada!!!... Cik suami dah banyak kali meeting @ kursus disini. Sebab tu dia kata okey kursus disini... dia yang bagi galakan supaya ikut kursus nie.... Now dia pulak ke sini lagi sebab Mesyuarat Majlis Sukan Politeknik... Bezanya dia bayar sendiri dan berklem... baru tahu rate hotel nie.... So far, bagi yang suka makan2 memang tak rugi ke sini... menu buffet dia hanya RM60++ seorang....  Jom tengok menu yang ada..... banyak stall kecil2 diluar... banyak sangat!.. Lebih kurang macam Blue Wave Hotel Shah Alam  jugak....

My feberet salad with sauce thousand island
Suka pak cik nie nak amik gambar dia dengan kacang2nya.....
Jeruk dia kurang sikit... terbatuk2 dan tawar...
Sedap2 belaka...
Kuih pun okey...
Tak termakan aku....
Dekat Stall Kebab...
Kambing golek paling laris!!.....

Oleh kerana malam tiada kursus... free and easy... maka bila dah bertemu buku dengan ruas... apa lagi.... berjalan ler kami  ke SOGO dan Sekitar MASJID JAMEK... Aku jarang jalan2 sini so aku nak detailkan pun tak reti sangat.... Aku keluar pukul 6.00 dari Hotel terus parking kereta kat TBS, naik LRT ke SOGO.... Buka puasa dulu kat SOGO baru kami jalan2.... last2 hanya dapat rembat tudung aku dan aleesya jek... yang lain x berkenan sangat.... nak beli baju anak2 aku nie kalau tak de orangnya susah betul nak agak!...Balik dari TBS dah pukul 10++ terus ke Sate Kajang Hj Samuri.... mengeteh tengah malam..... Alhamdulillah, kursus kali nie best sebab tak straight... enjoy.... malam free.... dan aku rasa inilah kursus paling sporting.... aku suke!....
Dalam LRT
Roomate aku Amirah.... Menunggu Order sampai....

No comments:

Jom tengok gambo2.........