Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, October 14, 2009

Meriah Maria Mariahhhhhhhh

Jumaat 9 Okt 2009 - Politeknik Johor Bahru yang terletak di Pasir Gudang telah meraikan majlis sambutan hari raya secara besar-besaran diantara semua jabatan yang telah diadakan di perkarangan tempat kereta pentadbiran. Sambutan telah diadakan bermula jam 8 hingga 12 tengahari yang telah dianjurkan oleh Kelab kakitangan PJB dan Koperasi PJB. Pelbagai acara menarik telah diadakan seperti khemah terbaik, juadah terbaik, pakaian glamor (individu), cabutan bertuah dan banyak lagi acara menarik telah diadakan.

Sabar menunggu untuk acara makan-makan

Semua staf dan pensyarah PJB dijemput hadir bagi meraikan majlis gilang-gemilang ini. Sambutan telah dimulakan dengan ucapan Tim.Pengarah kerana Pengarah PJB tiada masa ini. kemudian acara makan2 sampai kenyang.... semua boleh makan dikhemah jabatan masing2 atau ke khemah jabatan lain..... Boleh pulak menu JKM dan JKE sama!... kes meniru lah nie... konon tema ala kampung!...... Siapa meniru siapa masih dalam siasatan.

Dikalangan ibu2 JKE sedang asyik menikmati hidangan masing2, tidak kurang juga dengan penulis yang sudak melantak kekenyangan (tu yg muka tersenyum tengok kamera!)... menu yang ada di JKE Laksa Johor, Ubi rebus, lontong kering, kuih muih, pisang dll. Hidangan yang amat mengiurkan.Sebelum acara makan, para ibu muka kemasaman sebab perut dudah berdendang2... tetapi apabila sudah makan muka mereka sudah berlainan. Puas aje nampak nyer....
Ini pulak tibanya acara membawa pulang hadiah tempat pertama cabutan bertuah... Pemenang ingatkan dapat basikal yang boleh dihadiahkan untuk anaknya yang bakal menyambut hari lahir x lama lagi. (sebab tahun lepas tempat pertama : basikal yg mahal tuu). Namun, pemenang tetap besyukur kerana dapat bawa pulang hadiah tidak seperti suaminya yang pulang hanya membawa lebihan ubi rebus untuk keluarganya. Namun, kedua2nya tetap bersyukur ada juga sesuatu yang hendak dubawa pulang.

Di sebelah malamnya pula, penulis berasa berbangga kerana suaminya telah membelanjakan sedikit dari wang gajinya untuk meraikan dapat naik gred32. beliau pun amat suka kalau cerita pasal makan free ini. Maka, sambutlah mereka ke majlis makan2 di Kg pasir Putih bersama keluarga tercinta.
Sayur Kailan
Tom Yam Power

Sotong Tepung

Siakap 3 rasa
Inilah dia muka suami penulis yang telah dinaikkan pangkat ke 32. Mudah2an beliau dengan segera lulus PTK bulan Nov ini dan kemudian secepat mungkin dapat naik ke 42. Semoga dilimpahruahkan rezeki untuk beliau dan keluarganya. Amin.
Ini pula Majlis makan lagi di rumah best friendku Yana...Pada malam ini aku telah berjumpa kembali kawan2 yg telah lama tidak dihubungi.. inilah rakan S.M.K Semenchu... Ayu, Adi, Deen, As, Erin,Yana...dan Apai bukanlah orang asing bagi mereka.....Sekian untuk laporan kali ini....

3 comments:

Nida said...

Tahniah buat Yu...rezeki baby.
As, Tom Yam n ikan tu nampak sedap ler...meleleh air liur ni tengok..tak sabarnya nk balik Malaysia nk minta korang blnja makan kat situ..hehe

Asmida said...

TQ TQ TQ....... rezeki jugak buat isteri... kalau duit nipis isteri pun turut pening.... :-))
aah ler.. ikan tu bebetul sedap coz dia goreng tepung dulu then curah kuah... memang sedap.... Suami belanja sedap lah... Nak lagi sedap???... Kak Long belanja compom lg sedap... hu hu hu.... :-))

Nida said...

adehhhhhhhhhhhh.. nak minta Kak Long belanja...huhu, tunggu 3 tahun ek, baru bergaji masa tu...

Jom tengok gambo2.........