Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, March 9, 2011

Serangan JANTUNG????????

Sedang asyik aku meneroka tentang Vaksin H1N1... (Namum masih belum aku puashati dengan pembacaanku.... bukan apa, aku just nak tahu adakah aku dan keluarga perlu suntik vaksin sebelum ke New Zealand?... Apakah kesan Vaksin tersebut? atau ia lebih kelebihan atau banyak kekurangan?.... ) terbaca lah pulak artikal ini berkaitan jantung yang sememangnya sesuai dan penting kita ambil tahu. Apakah kaitan Serangan Jantung & Air Suam ?????
Minum Air Suam selepas makan akan mencegah Sakit Jantung? Fakta ini sangat bagus. Bukan semata-mata berkenaan air suam, tetapi berkenaan Serangan Jantung ... Masyarakat Cina dan Jepun minum air panas ketika bersarapan, bukannya air sejuk, mungkin inilah masanya kita perlu mengubah tabiat minum semasa makan. Kepada sesiapa yang gemar minum air sejuk, fakta ini sangat bermakna buat anda. Memanglah sesuatu yang nikmat untuk minum segelas air sejuk selepas makan. Walaubagaimanapun, air sejuk akan melikatkan minyak yang kita makan bersama hidangan. Sudah tentu ia melambatkan lagi proses pencernaan. Sekali gumpalan minyak ini bertindakbalas dengan asid di dalam perut, ia akan memecah dan diserap oleh enzim intestine lebih cepat berbanding makanan pejal. Ia akan selari dengan enzim intestine. Dalam masa terdekat, ia berpotensi bertukar menjadi lemak dan mendorong kepada kanser. Adalah penting untuk minum sup panas atau air suam selepas makan.

Petanda Lazim Serangan Jantung
Amaran berkenaan serangan jantung – Anda seharusnya mengambil tahu yang petanda serangan jantung bukan sahaja pedih pada sebelah kiri dada.. Awasi jika terasa sakit yang menyesakkan pada dada kiri. Mungkin anda belum pernah merasa sakit dada semasa terkena serangan jantung. Muntah-muntah dan berpeluh berlebihan juga antara tanda-tanda lazim. 60% pesakit yang terkena serangan jantung adalah ketika sedang tidur dan tidak boleh bangun dari tidur. Sakit pada dada boleh menyebabkan tidak sedarkan diri. Berhati-hati dan berjaga-jagalah sentiasa.. Lebih banyak yang anda ketahui berkenaan serangan jantung, maka lebih peluang untuk anda terselamat.

Kata pakar kardiologi (jantung), jika seseorang telah membaca fakta ini, sebarkanlah ia kepada 10 orang lain yang dikenali, anda mungkin tidak mampu menyembuhkan pesakit, tetapi anda sebenarnya berjaya menyelamatkan seseorang dari menjadi pesakit. Semoga kita semua terhindar dari penyakit ini.... AMIN...
Maklumat lanjut, Layari web : http://klinikqistina.com/

2 comments:

Nida said...

wah.. info yang sangat menarik... kat sini Along memang jarang minum air sejuk sebab cuaca sejuk... tapi dulu masa di Malaysia, tu ler yang ditelan hampir setiap pagi....

Asmida said...

yer lah kak long... As amik tajuk nie coz weekend lepas Yu tetiba muntah2... Nak kata As ngandung.. Kompom tak....tetiba terbaca artikel nie... Tu yang risau dan teringat arwah abah juga.....(tambahan lagi anak2 bujang tu semakin agresif sejak2 nie...) tu yang kami nie dah diserang maigrain... takut gak sakit lain pulak yg datang....

Jom tengok gambo2.........