Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Friday, June 21, 2013

Comel Bam Bam Mama.....

Aishhh... asyik2 comel..... comel sangat ke dia?... Memang comel dimataku... sangat2 comel dihatiku...... Dialah permata hati pengarang jantungku..... Entry lepas tentang si comel Alisya.... Kali ini aku nak cerita si comel bam bam yang aku ada kini.....

Dulu masa kecil2 budak nie tak ler bam bam mana.... bam sikit dan biasa2 je.... tetapi bermulanye era "Sekolah Kebangsaan" dia mula naik bagai dipam pam sehingga kini..... Actually, budak comel nie masih menyusu botol walaupun 6 tahun.... time sekolah idok ler... tapi time nak tido masih lagi berbotol.... wa ka kaa kaaa.... kelakar kan... besar gabak boleh botol lagi.... jauh beza dengan Azim.... Umur 3 tahun sudah berhenti botol... tapi kesianlah hai si Azim tu... dah ler kurus... tak pulak botol.... urmmmm... macam2 ragam anak2....

Hari ini ambil report kad sekolah agama dan kebangsaan.... Tetapi oleh kerana masalah jerebu yang kian kritikal, pihak PPD PG mengarahkan semua sekolah PG ditutup. Maka, pagi tadi aku round sekolah dengan papa.... betul cuti tetapi sekolah agama still ada "open day". So, aku pun bla konon2 kena amik result petang.... Sampai2 opis semua bercerita tentang ambil result... Masa bercerita tu dah pukul 10.30pg... masa ambil result sampai kul 12... terus call papa minta ambil report card tanpa bawa si comel bam bam ini.... Aku kursus kurikulum hari ini... tetapi hanya disini.......

Urrmmmm.... banyak kenangan terindah bersama anak sulung kesanyangan aku ini.... dialah buah hati pengarang jantung aku.... Manja dia selama 3 tahun sebelum mempunyai adik cukup penuh kasih sayang ku berikan..... Papa nak suap makan kat Bam Bam mama pun aku marah sebab aku nak dia manja aku sorang... teruk tak??.... Kalau jalan panas akan ku payungkan.... tiada jalan malam takut kena embun malam... macam2lah... tapi bila dah ada adik jauh beza didikan yang diberikan.... kasih dan sayang memang tidak dinafikan... cara je yang berbeza.... Bila dah anak 2 semua dah tak kisah.... tiada pantang2.... umur 4 bulan ku redah bawa Azim naik Genting Highland sampai demam2 layan games dalam tue..... urrmmm.... mungkin inilah hakikat kehidupan. Sebab tu sesiapa yang masih anak seorang nie aku memang agak takut2 nak pegang.... kompom sayang dia tu lain macam... ki ki kiiiii.........

Okeylah, aku nak cerita pasal gambar budak comel nie. Feberet dia makan!!!.... tanpa memilih makanan semua dia bedal!!!!..... Memang hobinya makan... walaupun ku sekat, tersengih2 ambil senduk mintak tambah nasi...... Bila mama cakap cukuplah Afiq.... janganlah makan banyak2.... mulalah tarik muka... tak sampai hati beb.... serius tak sampai hati bab anak2 nak makan ditahan2..... aku akan cakap sekali jer... kalau dia stop... okey tapi kalau dia tetap nak makan aku memang 'tak boleh menahan....'.  Feberet dia hampir tiap2 hari adalah mayong asam pedas.... lebih hebat lagi adalah kepala mayong!!!.... Aduh mak.... tolong...... Mama tak ajar pun supaya dia suka kepala ikan.... kalau boleh mama nak elak tetapi....... huh!... inilah si comel bam bam mama...... Masa nie aku bawak si comel makan tengahari balik sekolah... Papa outstations masa nie..... Kelakar betul!.... punya feel dia makan sampai telinga asam pedas tu... tu yang aku cubaan nak mengambil gambar.... tetapi....

Percubaan pertama gagal.....
 Percubaan kedua juga gagal!....

Masa nie dia dah marah mama sibuk nak amik gambar!
 Percubaan ke tiga sambil berdekah2 ketawa.....

Yesss berjaya juga mama curik gambar!....
Tapi dia terus bangun dan basuh tangan..... Marah sangat ambil gambar dia!... terus kesian tengok dia.... Mama minta maaf tau sayang.... mama gurau2 jer... comel sangat anak mama makan asam pedas mayong..... sampai telinga....... Terus aku simpan hset dan pujuk dia..... ngeeee.....

suasana sekolah pada pukul 8.00 pagi
Berbalik cerita sekolah, ini adalah suasana masa aku dan suami ke sekolah pada pukul 8 pagi... nak tengok buka tak sekolah kebangsaan.... tutup!.... sekolah agama jer yang buka.... seperti yang telah dicerita kat atas, balik pukul 12.30 terus cari papa nak tengok report card Comel Mama..... Alhamdulillah..... Semenjak Sek Agama Cahaya Baru..... belum pernah mendapat selain no1..... dan kata Papa... Ustazah memuji sangat Afiq.... Semua kata2 positif dan Afiq pelajar dan pengawas yang rajin.... Alhamdulillah..... terima kasih ya Allah atas rezeki hari ini..... Syukur Alhamdulillah..... dan Ahad ini adalah penyampaian hadiah No 1 beliau untuk tahun lepas.... Mintak2 jerebu di negara kita pulih secepatnya.... AMIN.....


No comments:

Jom tengok gambo2.........