Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, June 24, 2013

Felda Residence Tanjung Leman

Actually, tujuan ke sini kerana PAPA berkursus pembangunan sukan disini selama 3 hari. Bermula Khamis hingga Sabtu, 20 hingga 22 Jun yang lepas.... Masa hari Jumaat tu papa kata ada 2 orang tidak hadir berkursus... Oleh kerana Papa yang menguruskan kursus tersebut, maka aku mengendeng2 nama sebab nak cukupkan kursus 10 hari... bila dah cukup senang hati!!!....

Kalau Papa tak bagi aku nak 'majuk'.... wa ka kaaa... boleh gitu???.... Saje je try test mana tau boleh kan... Akhirnya Papa kata datang ler.... Papa dah bawak Citra.... maka, selepas punch out 4.30 pada Jumaat tu aku bergegas terus balik AT5 ambil mak dan abah untuk teman aku disana... boleh gak jagakan anak2 aku.... aku sponsor bilik kasi mereka honeymoon..... ngeeee.......

Bawak kete laju2... Laju2 pun sampai AT5 pukul 5.20 petang.... huh!... Sasaran adalah sampai Tanjung Leman sebelum margrib sebab aku dan abah semua tak tahu jalan sebab tak pernah sampai sini!!.... Bawak laju2.... (Laju bagi aku ler.. bukan suami aku or orang lain... hi hiii hiiii...), sampai simpang Tenggaroh belok kanan terusssss.............. Eh, mana jalan dia nie... lamanya nak sampai... dah ler penuh kelapa sawit. mengharapkan signboard terus ke arah Tanjung Leman. Mak oiii.... siap tengah buat jambatan bagai... jalan pun agak teruk.... sempit pulak tu.... uisssh... kalau malam tanpa lampu jalan nie macam mana ler gamaknye..... seram jugak... tengok jam dah 6.30.... uissh... tak sampai2 lagi.....

Akhirnya, dalam pukul 7.00mlm sebelum Margrib aku pun sampai.... Alhamdulillah..... Masa sampai Papa tengah main bola tampar.... dengan kaki dengkut dek kena besi... cian papa..... Suka ler anak2 dapat tido hotel.... apa lagi ada tok mak dan tok bah dia....  Tapi bilik dan katil dia memang agak sempit dan kurang selesa.... Maka, tidurlah kami 5 beranak dalam bilik yang agak sempit... Tidur mengiring jer aku malam tu.... Paginya terus sakit2 badan.. hu hu huuuu.... Nak suruh anak2 tidur dengan mak abah, sesekali nak kasi mereka tido hotel berdua pulak..... hi hi hiiiii......

Suke ler dia orang nie.... Time to dinner....
Paginya.... seawal pukul 6 anak2 dah bangun!!!.... semua sibuk nak mandi kolam. dalam pukul 7 bawak keluar rupa2nya mandi time pukul 9 pagi... uishhh lamanya.... Dah!.... Jom ketuk bilik tok mak kita sarapan dulu!!!..... Sarapan kat sini nampak lebih baik berbanding dinner malam tadi coz x banyak pilihan sangat.... makanan aku bagi 2 bintang je... begitu juga bilik... hi hi hiiii... kedekut bintang! Tetapi view aku boleh bagi 4.5 bintang okey!.... Kalau buat family day memang seronok.... tapi kalau nak honeymoon lupakanlah.......

Dalam pukul 8.30 bebudak nie nak jugak mandi kolam..... aku bawak tengok laut dulu.... semua merengek tak nak gi laut.. nak jugak kolam.... hu huuu huuu.... Adalah dalam 5 minit tengok2 laut pastu zaassssss.... gi kolam.... dan mandi!!.......

 JOM LAYAN GAMBAR2 KAMI


Bergambar sebelum breakfast....
Gwiyomi mama....
Apa2 jerlah awak nie sya sya....
Mak abah yang amat2 aku sayangi.....
Merajuk... tak nak laut!!!...
Budak protesss......
Semoga mereka sihat dipanjangkan usia....
Dah... jom mandi kolam....
Banyak syarat nak mandi kolam kat sini tau!!...
lelaki tak boleh pakai baju!.... hu hu huuu.....

 # Okey... itu jer cerita kami di Tanjung Leman..... Baliknya, kami suruh kawan kami bawak balik Viva coz kami nak balik satu kereta ke AT5.......

No comments:

Jom tengok gambo2.........