Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, September 18, 2013

Udang Goreng Butter




Alkisah..... Cik suami sebelum ke Perak telah membeli 2 Kg Udang dari member opis beliau di Pontian. 1 kilo harga dia RM60. Aku fikir tentu besar2 gabak. Sekali buka plastik.... macam saiz udang kat Kip Mart ajek.... Pastu belum sempat masak dah keluar bawak bebudak pengakap bercamping.... hisshhh rugi2.... udang dan ikan merah fresh terpaksa ditinggalkan 3 hari.... urrmmmm what to do.... tapi aku rasa kenapa udang Pontian tu mahal, kot2 itu udang laut.... kalau yang murah2 nie kot2 udang bela je tak?. hi hiii hiii.... entahlah, itu anggapan aku jer... kalau salah 1000 kemaafan ko pohon okey!... sekali masa camping tu, saudara kami di Teluk Ramunia yang ku panggil pak long ajak cik suami ke pengkalan. Udang segar lagi.... Geram punya pasal sebab besar gilerrrsssss dan murah sekilo RM38, beli jugak sekilo lagi. Yang nie memang betul2 besauuuu punya.... seekor memang terus kenyang beb... Isi dia.... uamaghaiiiii...... kental.... memang terbaek dari ladang!!!.... Balik camping Ahad tu aku terus masak sambal.... alang2 sebelum masuk peti ais aku masak dulu..... terus bertambah2 kami sekeluarga makan walaupun dah kenyang waktu tu...... aduh, teringat2 udang tu..... Afiq ler paling untung, dia yang dapat paling besar sekali. Oleh kerana 3 kilo udang, maka banyak kali jugak ler dapat aku masak.... Udang sambal, udang goreng kunyit dan udang goreng butter. First time buat hokey!!!.... Alhamdulillah, walaupun sarang2nya tu tak menjadi sangat tetapi rasa dia memang aku suka!.... Terliurlah pulak.... Actually, hari ini baru hari ke dua aku berpuasa ganti. Sementara cik suami tiada, dapatlah aku ganti puasa. Kalau dia ada kat depan mata.... urrrmmmm rugi taw berpuasa.... haaaa haaaa jangan fikir lain hokey!... Cik suami nie pun satu hal... memang jenis jalan2 cari makan. Rehat tengahari selalu bersama.... kalau aku puasa.... dia selalu ajak makan best2.... asam pedas.... kambing.... macam2... jadiknya bila dia tak de, aku berpuasalah. Jimat sikit duit haku.... wa wa waaawaaaa..... Oklah, saje je cerita sebab dah lama x buat tajuk..... Terima kasih pada yang memberi resepi.... aku ambil dan cedok2 dari blog2 kalian semua.... terima kasih sekali lagi... Babai....

No comments:

Jom tengok gambo2.........