Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Friday, September 6, 2013

Lagi kisah raya 2013

Rasanya inilah part last entry tentang raya 2013 aku..... Nak cerita or upload gambar tak terbuat2....  jadinya, cukuplah cerita ini untuk raya tahun ini. Actually, sepatutnya mengikut jadual aku perlu balik ke rumah mak aku pada tengahari selepas hari raya pertama. Tetapi disebabkan program nak beraya.... maka jadual itu berubah. Biasanya aku nie yang banyak mengalah demi suami dan anak2.... (perasan kejap hokey!!..), sebab semua berkumpul... dan aku faham sesekali ingin bersama family. Tapi cuba turn aku???.... (nangessssss....). Idok ler.... aku dengan rela hati menawarkan balik ke belah aku pada hari raya ke2. Bermakna 2 malam kami bersama family mertua. Semalam di Pasir Gudang dan hari ini di Teluk Ramunia rumah atok. Selepas bersiap2 dalam pukul 10.00 kami bertolak ke Lok Heng rumah Pak Lang buat family day yang 2 tahun sekali tu.... Tema tahun ini adalah purple..... Makanya, tahun ini kali pertama kali membeli baju melayu lelaki 2 pasang okey!.... Banyak tu..... dah... tahun depan tak yah beli baju dah... pakai je baju melayu nie..... sah2 baju ni musim raya je dipakai.... hu huuu huuuuu..... Jom tengok2 gambar....

Bersiap2 dari rumah atuk cik suami....
Ini sajalah atok yang kami ada sekarang ini... Semoga dipanjangkan usia atok.... Kami sayang atok!....
Kemudian, kami zaaassss terus ke Lok Heng.... Gitu gini sampai Lok Heng dalam kul 11.00.... Mak semua dah sampai dah kecuali aku dan kak wazed...... Kak wazed tu logiklah sikit lambat sebab dia dari rumah mertua jugak di Segamat... Aku nie pun dari  jauh jugak nie... hi hiii hiiiii...... Program bermula dengan makan2 kemudian solat jumaat. Lepas solat Jumaat baru mula program bacaan yassin. Itupun lewat sebab menunggu Pak Uda dari Muar.... Kami semua dah risau sebab dengarnya lepas Subuh dah bertolak... la nie pukul 3 petang masih belum sampai2.... Sepatutnya semua kena sampai sebelum pukul 12.00 tengahari..... Apapun Alhamdulillah, Pak Uda selamat sampai lebih kurang pukul 3.30petang ketika kami sedang sesi bergambar.....  Actually, aku memang ada masalah kamera... hset aku nie dah menggong dek anak2 asik main game aje.... kang tetiba bunyi ringtone lain.... tersilent.... macam2lah yang pelik bebudak ni adjust... grrrrr.... padahal belum pun sampai setahun aku pakai.... bila amik gambar kaler hijau memanjang. Akhirnya malas aku nak amik gambar bagai... semuanya menumpang kamera orang.... hu huuuu huuuu..... Ada sesapa nak derma kamera kat aku tak?... Best jugak kalau dapat free... ngeeee ngeeee.....

Family aku......  Anak2 dan cucu2 mak abah... Cicit je x de sebab ada hal kat Selangor.....
Oklah... ini jer cerita aku untuk belah aku.... nanti ada masa aku top up gambar... tetiba hilang pulak gambar2 yang aku dah save... hu huu huuu..... Majlis nie berakhir dalam pukul 6 petang terus aku ke rumah kak long beraya dan rumah kak uda beramai2.... Sampai AT5 semula dalam pukul 12 malam jugak... penatzzzzz....... Esoknya kami dah balik Pasir Gudang dah.... sebab ada open house rumah mak cik kat JB.... Se-malam je dapat bersama family aku.... Alhamdulillah.... Oklah, itu jer cerita dari belah aku..... dan tahun depan harap cik suami tak lupa turn beraya belah aku yeeee....... dan harap2nye ada pertimbangan masa juga seperti aku..... (wee weeee..... ). Dan harap2 tak lupa.... sebenarnya turn hari raya haji tahun ini adalah di AT5....... urrmmmm... Sejak2 nie nampaknya cik suami banyak kerja... banyak lupa.... sebab tu aku nak kena ingatkan selalu...... turn tetap turn melainkan pertimbangan dari pemilik turn untuk memberi pertukaran jadual.... Apapun terima kasih buat cik suami sebab memahami dan masih diberi kebenaran bersama family.... kadang2 tu terlupa... tak tahulah kalau buat2 lupa... ki kii kiii.... tapi bila diingatkan naseb dia x marah.....macih papa, nanti caca belikan belon eh....:)  oklah tu je cerita aku.... babai.....


No comments:

Jom tengok gambo2.........