Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, January 13, 2014

yEaR eNd HoLidAy!!...

Selepas balik dari Lotus Desaru... kami ke bandar Kota Tinggi. Lama x menjengah bandar kecil ini tempat aku selalu hora horey suatu masa dahulu.... Konon2 nak ke Muzium Kota Tinggi, Sekali tutup lagi!!... ini kali kedua kami nak buat lawatan dan tutup... atau sebenarnya memang dah tutup.... urrmmm....

Alang2 dah mengambil cuti 2 hari... maka, anak2 ku teringin nak ke kampung makam. Actually, ada cerita disebalik Kampung Makam dimana cik hubby ku tak boleh masuk kesini. Dia serik!!.. Sudahnya aku drive bawak anak2 dan cik suami tinggal di surau.....

 Makam Sultan Mahmud... Al fatihah
Masjid Kampung Makan
Aku pun benonye berdebar2 gak dek cerita2 kenapa dia x boleh masuk sini... Oleh kerana berdebar2... aku pun tak ler berhajat nak masuk dalam. Just tengok dari luar jek... parking ler rapat tepi parit tengok dari luar pagar jek... sekali anak2 sibuk nak masuk masjid.... akhirnya aku mengalah then zasssss terus belok, tanpa ambik side... langgarlah tembok yang ada sebelah parit tu... huaaah!!... sedey....

Berapa agaknya yek kos kecederaan begini? 2 bahagian tu...
Dah hero2 semua turun bawah... tengok muka diaorang... semua tengah cuak!
Sudahnya.... tu yang aku layan masuk jugak sekejap... then terus amik papa dan balik.... papa tahu apalagi.... pot pet ler aku yang salah!.. Lepas tu fikir lagi nak kemana yek... akhirnya kami ke today tiram... Ingatkan ada wayang 3D kat sini.... rupanya sometimes je yang ada... ho ho hoooo... main bowling ke wayang??.. Sudahnye semua nak tengok wayang... belilah cerita dinasour.....

Meragam2 nak main game.... kat pusat game...
Lepas main games perabis duit... terus tengok wayang..
Jom wayang!!...
Lepas tengok wayang kami pun balik pasir Gudang. Sebelum sampai rumah kena makan dulu sebab aku nie malas nak masak... Maka singgahlah di Area Bukit dahlia kedai2 baru.. konon nak rasalah.... anyway, not bad... memang terbaek...... Bila dah kenyang kami pun balik lah rumah... ha haa haaa....

Sirap laici??.. x berkenan aku... hilang rasa laici....
Terbaik....
Esoknya hari Sabtu... mama pulak teringin nak makan ayam penyet dan pisang cheese kampung pasir putih.... Lepas kemas2 rumah kami pun ke sana dalam pukul 2.... jom layan...

Sedapnye......
mana tak gemuknya kami?... hu huu huu...
Ayam penyet...
wak lele penyet!...

Memang terbaek beb... RM3.00 jek/polisterin



 
 bye......

No comments:

Jom tengok gambo2.........