Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, February 17, 2011

Sambutan Maulidur Rasul....

Selawat keatas Nabi... Sejahtera Ke Atas Rasul....Ermmm... pada 15 Feb 2011 yang lepas merupakan Cuti Umum sempena maulidur rasul...... Untuk pertama kalinya Kami sekeluarga menyambut di rumah baru yang kami pindah, Taman Baru dan bersama orang-orang baru disini..... Setakat nie, Alhamdulillah. Nampak happy dan semua penduduk Taman Cassia sepakat dalam apa-apa event yang kami lakukan... Syukur Alhamdulillah.

Berbalik pada Selasa lepas, sempena Maulidur rasul taman kami membuat majlis secara sederhana. Pengalaman kami selama kurang lebih 5 tahun duduk di Jalan Kuini, Majlis Maulidur rasul biasanya diadakan terus di masjid Jalan Nenas. So, agak jauh lah untuk kami ke sana. Lagi lah kami nie banyak pengikut yang tidak diundang. Tak bagi ikut... menangis satu taman dengar. Pada selasa lepas, hari Isnin petang selepas balik dari kerja... kami bersembang2 petang dengan jiran2 bercerita macam2 cerita. Antaranya adalah tentang hari esok. Semua pakat nak pergi... cuma aku?????? Aleesya demam, batuk dan selesema lagi sehingga hari ini.... masuk hari ini rasanya dah 8 hari dia belum sihat betul... tapi demam dah ok... Alhamdulillah. Aku tak dapatlah ikut kaum-kaun ibu ke Surau Cassia... sedih, malu semua ada. Tapi, nak buat macam mana. Suami dan anak2 jer lah diharapkan. Pagi2 anak2 dan suami dah bersiap2 pakai baju melayu, sarapan pagi dan terus ke surau tempat berkumpul.......rasanya inilah kami pertama pengalam Afiq dan Azim menyambut maulidur rasul... Alhamdulillah. Semoga dengan pengalam ini memberikan satu semangat dan kejiwaan dan kecintaan pada Nabi Muhammad s.w. Okaylah, kita layan gambar2 dibawah dengan kamera hset.... uwwaaaaaah... nak beli camera canggih!....hu hu hu hu hu.................
RumahKu SyurgaKu......

Semua Bersedia??......

Ya Nabi salam'ualaika... Ya rasul salam mualika...
Kami semua sepakat... hai kampung si Taman Casia....
Amboi-amboi....... memang segak husband aku nie kan....

Jangan lupa..... dengar ceramah pulak ye.....

Anak yang mama cinta.......

Anak Manja Mamaaaaaa.................

2 comments:

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

alahmdulilah, seronok dapat bercampur dengan penduduk taman

Asmida said...

SERONOK SANGAT2 KAN...

Jom tengok gambo2.........