Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, March 15, 2012

Khamis, 15 Mac 2012

Aduhhh... mengantuk gilersssss.................... nie ler... bila buat keje cengini mata pun mulalah melayu.... nak melena... cuba ngadap FB ke.... Blog ke hapa ke.... sure mata otomatik boleh terbukak luas!... urrrmmmmm................ Actually, aku tengah tanda paper student aku. Target nak siapkan keje nie before aku ke Guangzhou, China next week!..... Apaaa?... Next week?... ( buat mata korang ala2 gaya Shiro Raja Lawak Musim 6 tu yer!...). Kan... diam tak diam kejap jer masa berlalu... macam semalam baru balik dari Semarang, Indonesia.... minggu depan dah nak ke China pulak.... adehh.... dengan kerja lom setle, urrmmmm.... mudah2an dapatlah aku siapkan by this week keje2 yang tertunggak tu... dapatlah aku shopping puas2 kat sana nanti.....

Dia yang membesarkan aku hingga kini...............
Selain kerja2 opis yang harus aku bereskan..... buat masa nie fikiran asyik bizi mencari lagi maklumat cal sana, email sini, mesej sana, ym sini.... sibuk bertanya tentang Guangzhou, China. Maklumlah inilah buat pertama kalinya aku ke Luar Negara yang tidak pernah aku sampai dan tiada yang menunggu mahupun melayani kami sepanjang disana. Hah kau... pandai2lah yer nak cari Metro ke, teksi ke, bas ke.... hotel ke, kedai makan ke, masjid ke.... pandai kaki, tangan dan mulut aku nak melangkah dan bertanya..... Terima kasih tak terhingga buat Amerda yang baru balik dari China banyak membantu dan berkongsi ilmu dengan akak.... Walaupun kami tidak pernah mengenali antara satu sama lain tetapi dia sangat baik, sangat banyak membantu aku untuk ke sana.... Semoga Allah permudahkan segala urusan dan selamat melahirkan baby comel tak lama lagi..... Amin....

Apa kaitannya dengan gambar ulang tayang dalam blog aku kat atas tu?.... Actually, Sabtu nie aku Wajib bekerja..... konon nak sambut besday my mom kat kampung.... Tapi, apa pun yang berlaku , tetap nak buat walaupun seketika dimalam hari. InsyaAllah kami adik beradik nak buat celebrate besday mak tersayang malam minggu nie..... Mudah2an semuanya berjalan lancar. Tadi ke Giant Plentong kejap, tempah kek untuk bonda tersayang.......  Makan choc cheese sekali kat sana.... urrmmmm  nyamannyaaaa tekak nie rasa.......... sejuk sedaaap jer masuk tekak... tapi perghhh, mana tak berat badan nie mencanak2 naik. Konon 2012 nak diet!.. hampeh!.. bukan diet... makin gedebab ada lah.... aduuuuuhhhhhhhhhhhhhhhh!...... bilalah aku nak turun berat badan nie..... 

Oklah, aku pun tak der info sensasi nak share.... just menyapu di blog aku... entah bila aku sempat nak mengemop yerk.... sapu pun sapulah... janji tak berhabuk!... Oklah, sekian dulu dari aku yang bizi... Sabtu nie ada re-branding PIS... nama baru kan... so, kenalah present kat KP apa misi baru, hala tuju, target, KPI,  dan bla bla bla...... dan tanggungjawab aku... CAPAI semua yang ditulis!..... Semua orang ada target dan impian dan harapan yang harus dicapai!.... Harapan PIS yang tinggi menggunung.... dan aku salah seorang dari staf bawahannya... Maka, kata2 akhir  "Saya yang menurut perintah.... ". Buat sehabis baik dan ikhlas supaya kita dapat kerja dengan happy!... yehaaa...... Sekian, wassalam.

No comments:

Jom tengok gambo2.........