Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, October 22, 2012

Bebelan aku....

Haiiiiii................ lamanya rasa tak apdet blog nie... pastu bukak2 sama aje tajuknya.... (Takkanlah boleh berubah ngek kalau tak di updet). Urmmmm... malas nak tulis lagi alasan dan sebab musababnya kerana bagi aku itu sudah normal kini dimana aku tak berkesempatan untuk updet hari2.... Kalau aku updet hari2, aku tahu sure ada yang akan berkata "Aik?... As nie dah tak der keje agaknya.... sempat lagi nak update bagai...". Namun, kita jangan semudah itu nak melabel seseorang. Kita tak tahu tahap kesibukan... tahap dia melakukan kerja.... Maksudnya kita tak tahu bagaimana dia membahagikan masa untuk blog, untuk class, untuk tanda paper, untuk makan dsb.... Memang semua manusia akan dapat masa yang sama iaitu 24jam sehari.. tiada yang dapat kurang atau lebih pun walau sesaaat!!!... tetapi kita kena bijak bagaimana hendak mengurus masa. Ada manusia lain pulak, sibuk gak kerja, tapi ada masa untuk melakukan semua perkara. Dan ada satu lagi manusia nie tak sibuk pun kerja dan kerja2 lain semua dijadikan alasan untuk tak mahu buat kerja. Malassss namanya...  So.... Janganlah kita mudah untuk melabel seseorang yang kita tak tahu hakikat disebaliknya. Ok, itu sedikit motivasi untuk entri kali ini... cewahhh.... (macam lah aku nie termotivasi ngek... roti basi ada lah...ha ha haaammmpassss).


Oklah... oleh kerana kali ini aku saje2 nak update blog dan tiada berita terpenting... So, baca jer lah bebelan aku hari ini....  Actually, hari ini aku dapat menda nie dan hari nie jugak kena siapkan!.. Padahal masih ada 2 bulan lagi untuk capai akhir tahun... urmmm..... Ada sedih dan gembira dengan menda ini.... Sedih dululah.... sebab masih lagi menggunakan borang kuningggggg.......... sangat2 sedih sebab banyak kesan2 disebaliknya!!.... Hal ini berlaku disebabkan aku masih lagi dengan gred memangku!!........ Kesannya... LNPT aku masih dalam gred lama... so, amat2 sukar untuk aku memohon sambung belajar.... mohon kenaikan pangkat dan sebagainya... so, aku memang akn rugi masa.... masa... masa................ owhhhhh.... apalah nasib batch kami niengek... selalu lambat hal2 begini. Dulu2 pun sama.... dapat gaji pertama pun sampai lebih 5 bulan bekerja... dah tu salah kira gaji pulak tu... urmmm dugaan... dugaan..... bilalah aku nak dapat pengesahan jawatan gred baru nie yek..... dah hampir 5 tahun aku tamat belajar..... sampai hari ini masih lagi dalam kumpulan sokongan.... sob sob sob...... uwaaaaahhhhhhhhhhhhhh...................... Okeylah.... dah puas dah sedih nak gembira pulak..... Gembira sebab SKT aku penuh dengan sumbangan2 dan aktiviti2 luar.... iye.... ini ler hasil dari kesibukan aku selama ini. Maka, dengan penuh bangga aku masukkan semua kerja2 yang aku dah buat... Akibatnya.... habis ruangan semua tak mencukupi dan aku punya SKT paling tebal kali ini.... ah!... aku tahu ada yang kutuk... teballah... banyak2 nak buat apalah.... aku apa pedulik!!... penat2 aku buat keja selama nie kalau tak dipaparkan nak buat apa...... Kalau disorokkan????...  lagi tak guna.... biarlah orang nak kata apapun... itu hak  mereka untuk berkata apa2 pun...  menda nie pun aku tak susahkan sesapa pun. Aku yang buat... aku punya pasallah.... Aku tak kisah....janji aku puas hati dengan semua kerja2 aku!!!.... okey....... Ini jerlah bebelan aku kali ini.... Semoga dengan kerja2 yang aku buat ini dibalas dengan ganjaran yang sebaik2nya..... Mudah2an... AMIN.

No comments:

Jom tengok gambo2.........