Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, October 3, 2013

Hari ke Empat Kuching


Hari ini last day trip ke Kuching..... kejap jek masa berlalu.... walaupun sudah empat hari berlalu, aku berasa puas berjalan.... puas sebab apa yang nak dituju dapat sampai... apa yang nak makan dapat masuk pewot aku... Syukur Alhamdulillah... Nikmat apa lagi yang harus didustakan.... Ku Panjatkan kesyukuran atas segala pemberianMu Ya Allah....

Flight aku dijangkakan pada pukul 6.05pagi... Maka, seawal 3.30pagi kami sudah menaiki van untuk pulang ke Airport. En. Zul memang tepat pada masa.... Barang2 kami yang banyak tu pun dia tolong angkut.... Fligt cik suami pulak dijangkakan pada pukul 7.30pagi!! sedangkan masa re-schedule kami dah tukar minta time yang sama.... air asia kata dia dah samakan... jangan risau... sekali bersiap2lah.. kalau tak saing pun aku redha sebab aku yang balik dulu dengan Aleesya... naseb baik lah... Sekali masa check in, rupa2nya.... bukan 7.30pagi tetapi 7.30 malam ko!!!.... Gilersss nak menunggu.... Nak berjalan balik dengan beg yang menimbun.... terus sedey.... tapi aku okey je sebab aku memang nak balik awal.... tapi sedeynya sebab aku balik sensorang! first time hokey aku naik flight sensorang dengan syasya.... Masa naik van aku hangkut je ini budak kecit..... sampai airport bangun pulak dia... dah tu masa bersalaman nak balik dulu... dah menangis nak papa... nak papa.... naseb sekejap jek.... akhirnya si kecit nie ler teman aku ke sana ke mari mengurangkan nebes aku.... time kacih syasya teman mama..... mama cayang syasya!!!...

Oleh kerana aku ada 20kg yang dah beli dulu2.... maka, ada 2 beg besar genap2 20kg... masuk bagasi bawah.... Aku just bawak syasya jek kat atas.... senang.... Sekali, bila dah masuk masa tunggu flight tu... perut aku betul2 memulas2.... orang dah ramai menunggu.... risau kes kat Senai flight awal kang macam mana.... aduh..... last2, tarik tangan syasya..... "Syasya teman mama eh.....". Masuklah aku dengan Syasya dalam toilet melegakan perut yang sakit.... tergesa2... zasssss... 5 minit siap!.... Tengok2 orang ramai tadi masih menunggu.... arghhhh legaaaa...... Aku duduk depan pintu check boarding pass.... sekali dia panggil.... hot seat first.... then seat 1 to 10... adalah 2~3 orang... aik sikit nye??... then 11 ~ 20... yeah aku dan Syasya pun masuk.... antara orang yang awal... bila dah masuk flight aku dah lega dah.... tinggal nak sampai Senai jek nanti macam mana dengan beg.

Budak bangun tido x mandi.....
Dalam kapal aku ngantuk sangat2.... Syasya pulak ajak dok borak...... cian anak mama.... "Syasya... jomlah tido......Mama ngantuk nie". Aku yang memang ngantuk terus terlelap..... bila aku sedar sebab stewardess tu jual makanan... aku mmg lapar tapi bila tengok Syasya tido, dahlah... nanti aku makan kat airport jeklah dengan Syasya....  terus aku zzzZZZzzz semula..... bila dah nak landing sekali lagi dia announce dan aku x boleh lelap semua.... Syasya aku biarkan dengan harapan biar dia terus tido takut sakit telinga. (Tapi takat nie dia ke mana2 x pernah meragam melainkan bujang no 2 tu...). Sampai landing pun dak kecit nie melantak tido.... Bila nak turun aku x larat nak dukung then aku kejut ler dia.... cian sangat2 kat comel mama nie... dia memang baik... tengah mamai2 tu boleh berdikari jalan kaki.... aku yang sedih.... sampailah turn amik beg.... aku bawak beg besar dia pulak bawak beg sederhana besar.... malas bawak troli ke kereta..... Syasya memang sangat2 bagus masa nie.... walaupun berat... sampai senget2 dia heret beg tu sebab berat... masa pergi steady jek dia heret beg tu... ha haaa haaa....  sekali je ada orang tu tegur... "Alahai... beg tak padan dengan orangnya...". Bila dah jauh sikit terus aku amik beg pada Syasya.... x sampai hati tengok dia mengadu berat.... Kiri kanan ler tangan aku heret beg sampai kereta.... hu huuuhuuuuu...... 

Sampai kereta... Parking untuk 3 hari lebih adalah RM86.00..... terus singgah Petronas beli minyak dan roti... sampai rumah dalam 8.30pagi terus.... zzzzZZZZzzzz dan TV time... x de nak kemas2 rumah... penat gilersss baru terasa.... sampailah malam dalam 8.30mlm aku bertolak nak amik family dan cik suami pulak.... Syasya dari petang asyik tanya bila papa nak balik.... boringlah tu tinggal dengan mama berdua... abang2 tak de senyap jek rumah..... Sekali naik kereta baru sampai tol Cahaya Baru dia dah zzzZzzzz dulu dah.... tapi kat rumah langsung tak tido.... sampai airport aku x kejut dia... kesian sangat2... aku dok nunggu jek kat pintu airport tu teman Syasya tido.... sekali jek.... bummmmmm!!!!!... alamak.... tengah syok2 main hset tetiba gedebum.... bukak pintu... keluar tengok apek tua langgar kereta aku kat belakang!!! aduhhhhh... tolonglah!!!... napelah time2 cengini berlaku.....  naseb aku x tinggalkan kereta... kalau x sure kes langgar lari!... bumper belakang calar dan tercabut sikit.... mintak duit dia x bawak duit pulak... memang betul kot... dia just ikat ic, lesen dengan duit RM50 jek... sudahnya aku amik jer RM50 tu.... aku pun tak reti nak anggarkan kena berapa.... Tak lama lepas tu cik suami sampai... aku cerita hal kereta terus dia marah!... RM50 mana cukup... bumper jek dah berapa... cat lagi?... Hah???.. terkejut aku... ada amik no telefon tak?. aku geleng.... aduh!..... terus aku cari2 kereta citra apek tadi... naseb lah ada... berlari2 aku kejar dengan cik suami.... jumpa balik cakap elok2 discuss and mintak no telefon.... tunggu jeklah kena berapa kan...... Oklah.... itu jerk cerita kami ke sarawak.... Jumpa lagi dilain masa,,, babai.....



No comments:

Jom tengok gambo2.........