Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, August 8, 2011

Asam Pedas.....ssssssss

Selamat berpuasa.... semalam genaplah seminggu sudah kita berpuasa... kejap jer kan masa berlalu.... setakat seminggu nie aku berjaya untuk "katakan tidaaak pada bazar Ramadhan".... aku cuba memasak setiap hari dek Mr Hubby mula bising asik makan kedai!... ok ye darling, i dah berjaya dalam seminggu nie tak ke kedai makan atau bazar... i dah masak untuk u hari2 kecuali kuih muih.. tak mampu lah pulak nak buat kuih setakat makan 4 orang.. dah tu beli pun sampai sahur masih ada lagi!!!.....

Tapi, hari ni mulai rasa rindu nak makan kedai.. huk.. huk..huk..... then, asik dok mencari gambar untuk buat entri yg dah beberapa hari tak buat, so, terjumpalah pulak gambar nie yang aku ambil sebelum puasa hari tue.....

aku dan Mr Hubby memang 'pantang' dengar cerita makan sedap... kompom nak try... kalau jauh memanglah difikirkan tapi kalau dekat!!!... hari tu jugak nak try.... Asam pedas Ainisofea nie dah lama aku ngidam tapi boleh pulak terlupa!!!... Masa aku mengidam nie masa hari pertama aku bersalinkan Aleesya... Balik dari Hospital, Asniwati (adik iparku) tapau Asam pedas dia nie then makan sama2 yang aku berpantang!!!.. giler kecurlah tengok orang makan asam pedas yang sememangnya feberet aku!!... sampailah aku habis tempoh berpantang.. aku pun lupa......

Sudahnya, haritu lalu HSI nie, maka teringatlah aku padanyaaaa....... sebab restoran ni bersebelahan dengan HSI...... Singgahlah aku dengan Mr Hubby untuk makan tenghari disini... "errrmmmmm, nampak lenggang tak de orang pun bang?".. tanyaku pada Mr Hubby yang memang pernah makan disini bersama rakan opisnya.... Entah ek.. napa kosongnya.... "entah2 sebab mahal kot kat sini".. ehem2.. ehem... alamak!.. dah berdosa pulak termengumpat kat sini..... Tapi, memang price dia agak mahal tapi!!... rasa dia memeng tip top!.... kelassss gituuu!...
Ni harga dia.... ekor ikan merah jer harga dia RM22 seketul!... kepala lagi mahal!..... isi murah sikit... aku amik yang tengah2.. he heheee.... nak rasa punye pasal aku pun oderlah....janji dapat rasa.... selain ikan, aku orderlah kailan ikan masin dan nasi putih dua.. tu je!... air sirap limau dan ais limau... air aku tak ingat berapa tapi harga memang kelasssss.......... gulp!... memang harga mantol rasa dia memang termantol2... sedap beb!.......

Alhamdulillah... dapat jugak rasa.... hah baru aku ingat... harga sayur dia sepinggan RM6 atau RM8.. memang tak sama dengan harga kat seafood walaupun seafood senibong yang RM4 sepinggan tue.. kuntiti je yang sama... he heheee....(ngumpat lagi). Hah, gambar atas tu kami dah kenyang baru ingat nak amik.. ho ho ho..... ampun yer.... dapat amik gambar sisa misa jer.....

oklah... itu saje untuk segmen hari ini.... kalau tukang kedai terbaca entri nie... maaflah kalau terasa.. tapi inilah hakikatnya... memang sedap tapi harga je yang kurang sedap... he he heheee... actually ada lagi cerita pasal jalan2 cari makan.... kat Kota... memang kelakar giler kalau ingat cerita disebalik kedai ini.. gambar kat hset Mr Hubby.. tu yang tak dapat masuk entri cepat... hu hu hu...


1 comment:

Asmida said...

Selalu instinct aku dan cik hubby sama... baru jer sejam blog nie di pos... dah dia call ajak makan luar... yahuuu!... dia ajak makan luar dgn mak dan adik dia kat kedai Nini(adik dia juga) bekerja sementara masuk Poly Nov nie... he heheee....

Jom tengok gambo2.........