Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, August 10, 2011

Gear Box kembali daaaa......

Kali nie aku nak bawak semua jalan2 cari makan dikampung halamanku di Kota Tinggi.... Tempat nie memang tak asing lagi bagi kami sekeluarga sejak lama dulu, tapi baru kali ni nak buat entri... he he he hee......

Ok... kalau tuan/puan ke bandar bersejarah nie jangan lupa singgah di Kedai Makan Sup Gear Box... Tapi bukan setakat Gear Box, semua pelbagai jenis sup pun ada... tapi, feberet kami Gear Box lah... pernah sekali dulu aku order sup campur.. namun, sup gear box anak2 ku juga yang aku himpit... x boleh tahan beb!!!!....... Ok jom kita layan gambar2 dibawah..... zaaaaassssss.............


Kami ke sini pada:
Hari : Ahad
Tarikh : 30 Julai ( sehari sebelum Ramadhan... )
Masa : Jam 5.30 petang
Tapikan... gara2 nak amik gambar nie ler ada cerita tau.... Memula kami amik ler gambar kami semua... konon2 nak masuk dalam blog nie lah punya pasal... then, aku suruhlah anak aku amik gambar sign board sup nie hah nak tunjuk word Sup Gear Box... Tapi Afiq terkial2 amik gambo nie... then, papa dia ada kat sebelah.... konon2 tolonglah Afiq amik gambo.. aku memang perati jer gelagat mereka dari jauh.. aku nak amik sendiri malu.. (aku kan pemalu...). Lepas tu, aku nampaklah mamat kedai nie dengan muka masam tengok jer apa mereka buat... (tengah zoom gambar)... yang aku tak sangka boleh dia tegur laki aku... " bang.. buat apa tu bang...", pergh.... rasa nak marah jer aku tengok riak muka dia.... macam nak carik gaduh.... laki aku dengan muka selamba jawab ler, " tak de apa.. amik gambar jer" sambil beredar dari situ....

Aku yang baik2 mood baik nak promote kedai nie rasa hangin jer tengok sikap mamat nie yang muka macam tapai basi.... patutnya tukang kedai kenalah jaga hati pelanggan!. kalau yer pun takut kedai dia kena provok cakaplah dengan sopan dan berhemah serta riak muka yang senyum kalau muka tu dah tak manis... mesti tak pernah tengok rancangan manisnya kurma iniiiiii........... hu huhu...... hampeh!....

tu ler, kalau ingat kat Mamat nie tak nak aku promote kedai dia... lagi pulak tak nak aku pergi kedai dia lagi.. padahal aku nie pelangan setia kedai dia!!!.... tapi, dek kerana kedai dia nie sedap dan dialah kedai yang jual gear box feberet kami, makanya mungkin kami akan singgah disini lagi untuk melepaskan gian... ha ha haaaa... (ala.. aku rasa budak tu pekerja jer, muda sangat! macam budak remaja gitu!... konon2 pekerja cemerlang sangatlah tu.. nak jaga sangat kedai majikan dia... ) apapun kita layan jerlah gambar yang kami amik sebelum kejadian kecil hati nie berlaku... lepas kejadian terus kami blah.... ha hahaaaa...

Amboi2... syok abes tengok menyedut sampai berkerut2 muka?...

Kami yang dah separuh makan baru ingat nak amik gambar!....
Dimana puteri kesayanganku?... dimana?.. cuba teka?...

perrgh... feberet kami anak beranak... sorang semangkuk...

Apalagi?.... meh ler try kalau belum try kat sini!...

Korang nak beli sendiri yer.. ini Afiq yang punyaaaaa...

perrrgh.... memang maaantooop!....

Lepas sup nie abes.. melantak satay pulak!....
Tapi, satay dia kureng sedap.... aku pernah rasa dulu2... kali nie aku tak makan sebab mereka semua dah cakap.. x sedap lah mama...
Gear box juga jadi pilihan aku!... ha ha haaaaa....

Kita saksikan kerakusan mama & papa melayan gear box... anak2 apa lagi?

Ok... dah dapat jawapan di mana puteri kesayanganKu?.... Ya Allah... betapa gembiranya hati aku sebab dapat makan dengan aman, damai, permai dan selesa?.... Alhamdulillah.... gembiranya aku sebab sepanjang kami makan disini dia sedang lena dibuai mimpi dalam kereta..... syoooook abes beb!....

oklah... itu sebelum puasa.. ini sambung ketika berpuasa minggu lepas... kami beli lagi gear box.. tapi kali ini aku yang masak.... perrrgh... memang menjadi kali nie... Alhamdulillah......

Gear box yang t elah selamat aku rebus dari rehat tengahari.... balik tinggal toskan aje..... senang!.... sampai nak tertanggal isi dengan tulang dia aku rebus.. hu hu hu... tapi lagi lembut lagi sedap!....
ok, ini versi yang dah siap masak... sup untuk Azim yang tak puasa... dia makan dulu.. lepas nie mama dan papa nak melantak puas2.... sila jaga Aleesya baik2 yer....:D
Mama suruh jaga Aleesya.. last2 second round untuk dia....
Budak nie.. kalau dah nampak gear box.. benda lain dah tak nampak dah....


2 comments:

Cikgu Nana said...

umah aku, aqilah dengan ayah dia yang suke....slalu beli 4 ketol cukup...muhd tak makan langsung....dah lama aku tak masak as...ini lagi lah..dah berkampung pat spital....lagiiiiiiiilah entah bila aku nak masak

Asmida said...

kami memang antu kambing... mmmbeeekkkk....:D
Ala Yana... x per lah, dugaan utk ko kali nie anak x sihat... jaga anak2 lagi penting dari masak tu... biar dia gembira... Aku doakan semoga Muhd cepat2 sihat.... dan sentiasa sihat hendaknya... Amin....

Jom tengok gambo2.........