Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Tuesday, April 24, 2012

Suprise on 18 April 2012

 Selamat hari jadiiiiiiiiiiii.......2x
Selaaamat Hari Jadi Papa...........
Selamat Hari Jadi!!!.....

Suprise besday untuk cik hubby tercinta pada 18 April 2012 yang lalu......... bebenonya puas aku fikir nak buat apa, nak bagi apa.... aduh pening... pening.... Ingatkan nak bagi bunga wat macam dia suprisekan aku dulu.......... Klik sini kalau nak tahu lebih lanjut.... tapi fikir2 laki aku tak suka bunga.. kang membazir jer aku beli bunga..... lagi pun bunga2 nie biasanya lelaki bagi pompuan... urrmmm... last2 teringat hajat cik hubby nak wat makan2 family. Yerlah, sejak menjak nie kuarga kami makin sibuk menguruskan family memasing... so, antara aktiviti yang boleh mengeratkan hubungan keluarga ialah makan-makan............ Jom tengok apa aku buat masa besday cik hubby.....
Nie kad besday dari Abang Long.... Aku bagi kertas suruh dia buat kad......
Dia buat kat sekolah... sebab x sempat nak ajar kat umah....
Maka, pada hari rabu tue aku bagi gam dan kertas kaler biar dia buat kad hari  jadi... kan dia dah belajar kat sekolah.... Sekali balik sekolah demamlah pulak!... cian abang long.... dengan lemah balik sekolah dia cakap kad papa dalam beg sekolah abang.... sedihnya rasa.... masih ingat kad untuk papa dia walaupun dalam keadaan demam dan lemah..... Mama sangat2 terharu juga sebab sakit2 masih ingat pesan mama dan demi hari jadi papa abang long sanggup berkorban masa buat kad disekolah... sayang abang long!!!....
Nie pulak gigih mama buat sampai pukul 2 pagi taw... Oreo Cheese Cake.....
Zoom dari tepi pulak... oreo dah luruh dek cream yang mencair... ha hahaa haaa.....
Masa hari Rabu tu, puas aku fikir macam mana nak booking kat kedai makan nie... kan biasanya aku sama2 cik hubby amik Azim dan kemana jua...... then, terpaksalah aku bohong sunat hari tu cakap aku nak pulang jubah konvo.... maka, aku hantar cik hubby balik rumah dan zaaasssss terus amik Azim dan ke dek non... Maka, tempahlah aku untuk 7 set makan jam 8.30 malam nanti. Then, balik ler aku kat rumah... deco kek aku dan lepas margrib suruh cik hubby beli sate. Konon2 nak ajak makan kat rumah mak. Lepas isyak jer, aku pun keluar dan tetiba.... tut tut tut...... "As, dek non kat mana nie?.. kak long dah kat jalan pulasan nie".. Alamak!... dah nak kantoi dah... cik hubby tanya siapa tue?... kenapa... alamak!... puas aku kelentong sana sini biar tak kantoi.....

Akhirnya sampailah ke dek non... konon2 aku nak celebrate dengan family aku jer... tetiba mak, akak semua ada... dah cik hubby terpingga2.. nape nie?... ada apa... akhirnya masuk ler kami ke dek non.... cik hubby cakap kat anak2... "Jangan duduk sana... sana dah ada orang tempah!....". Dah terpaksa juga aku tarik tangan cik hubby.... Maaf banyak2... suprise!!...... Nie As yang booking masa amik Azim petang tadi...... Senyum lebar dia dengan suprise aku kali nie.. he hehee heeee.... ini jer yang mampu aku buat untuk besday tahun nie... Hadiah aku tangguh gaji sebab duit tak cukup... kalau setakat nak hadiah kasut ke, kemeja ke... boleh aku bagi on time... bila cakap pandai pulak demand..... hu hu hu huuu..... so, kenalah tunggu gaji okey!.....

Makmertua aku dan mak mertua Ejai....
cian Afiq dah melepek demam.....
Jemput makan ye semua... kalau tak sedap komen kat tukang kedai!...
Tambah lagi Ejai.. tambah.....
Besday man.... Lupa nak snap gambar cheese cake aku bila dah potong!...
Ini ler order aku malam tue.....
Mulakan dengan bsmillah.....
Semoga doa2 kita dimakbulkan yang maha esa... AMIN...
Jemput makan semua.....
Liciiinnnnnnnnnnnnnnnn..........
Apapun terima kasih tak terhingga buat adik beradik belah cik hubby dan belah saya datang makan2. Apalgi buat family ejai dari Pengerang jauh datang dan Kak Long dari Bandar Mas, Anak2 saudaraku dari Skudai... Terima kasih tak terhingga... Moga jalinan ukhwah antara kita semua berkekalan ke akhir hayat...... Buat Papa... ini yang mampu aku buat..... Esok gaji cecepat minta hadiah.... kalau lambat kena tunggu gaji depan lagi... kalau tak tunggu lagi dan lagi..... hi hiii hiiii.... apapun happy besday buat Fairullah tersayang... Semoga ikatan perkahwinan kita berkekalan ke syurga........... Semoga papa dipanjangkan usia, dilimpahruahkan rezeki dan sentiasa dilindungi yang maha esa..... AMIN....

No comments:

Jom tengok gambo2.........