Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, April 1, 2013

Hari ke 11 Umrah 2013

Alhamdulillah..... dari pukul 2.00 petang kami keluar dari hotel hinggalah 2.00 mlm baru bertolak dan kini 2.30 petang kami sampai di Airport Senai..... Bayangkan, dengan badan dah letih.... Tanpa baring dapatlah tido lelapkan mata seketika... bangun lagi... makan tido lagi..... sampailah Airport Senai. Disebabkan masa dan keadaan yang agak kurang memuaskan menyebabkan aku sedikit 'ting tong' bila sampai di tanah air. Mungkin jetleg kot?.... Bila jetleg dicampur dengan penat menunggu menyebabkan lebih 2 minggu juga badanku tidak stabil... Kiranya hari ini (2 minggu lebih) baru aku rasa segar..... pulih seperti biasa.....  Apalagi pada mak dan abah yang sudah lebih 70 tahun?... kesian mereka... mak baru nak kena selesema....  Abah memang ada sakit pinggang tak boleh duduk lama.... urrmmm aku yang kesian... Semoga mereka kuat... sihat.... dipanjangkan usia hendaknya...


Menunggu kaunter imegresen dibuka utk cop passport diSenai...
Sewaktu pergi dan balik kami bertemu... tapi tidak di Tanah Suci.... My Old Friend.... Group berlainan...

Masa baru sampai nie... mak aiii.... hilang dah sifat2 sabar seperti mana nak pergi @ Di Tanah Suci..... Memasing mungkin sudah penat dan bila melihat anak cucu menanti dah tak sabar nak peluk mereka... (termasuklah aku). Aku antara orang yang awal cop passport, mana tak nye... duduk tunggu depan kaunter.... Tapi, lama betul menunggu beg.... memang sangat2 lama..... Bila tunggu beg tu semua rupa yang sama... kepala nie naik pusing... nak pitam rasa dengan kurang tidurnya.... memang tekak nie nak asam2 je rasa.... Aku suruh abah duduk, dia tetap tunggu beg dia.. Mak memang dah disuruh duduk aje. Balik tu mereka terus balik kampung dan aku balik Pasir Gudang. Mak dan Abah nampak sangat2 letih..... Semoga mereka diberi kekuatan.

Sampai Airport, anak2 yang aku cari dulu. Tapi mereka sampai lambat.... Aleesya je tak ada... rindunya anak2 mama... ku peluk cium mereka.... Semoga diberi keberkatan buat mereka.... akan diberi kesempatan buat mereka semua kesana juga nanti... Mudah2an.... Sampai PG aku belum rehat lagi.... excited bercerita dengan family...  sampailah lepas margrib siap2 mandi dan kami makan diluar bersama2 family in law..... Makan kat dek non aje.... Balik dari makan barulah terasa penatnya.... daaaaannnnn..... esoknya dengan Afiq sekali bangun lewat... last2 dia tak sekolah sebab sampai sekolah 7.30 pagar dah tutup!!!!.... aduh teruk2....

Oklah... itu jer untuk cerita Umrah 2013..... Semoga ada cerita lagi untuk Umrah 2014, 2015, 2016 dan seterusnya... Mudah2an jika diberikan rezeki..... Amin ya Rabbal a'lamin....

No comments:

Jom tengok gambo2.........