Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Tuesday, July 2, 2013

1st JuLy iS mY biRtHdaY !!!!......

Semalam 1 Julai 2013.... berganjak lagi usiaku..... Syukur alhamdulillah diberi kenikmatan kehidupan bersama insan2 tersayang...... Actually, sambutan birthday girl tidaklah sehebat mana coz bukanlah sambutan 6 years.... Ini untuk mama punya birhday okey... so, seperti biasa kami just makan2 sefamily... itu jer bagi mengeratkan ikatan kasih sayang antara kami sekeluarga....

First, kami sambut seminggu sebelum birthday.... actually masa nie kami di Pahang.... Kononnya masa birthday nanti papa tak ada outstation.... So, kami sambut hanya berdua... dating berdua.... dinner berdua coz masa nie anak2 nak ikut mok de dia gi Teluk Chempedak. So, mama hanya bawak Sya Sya je... itu pun  belum sampai kedai dah melantak tido tak sedo apa dah!......

Order ikan dan sotong.... Lama dah mengidam nak makan sini!!...
Dulu pergi tutup... Alhamdulillah kali ini buka.....
Hanya kami berdua....
Hanya Siakap Bakar dan Sotong Goreng Tepung!!
Nampak sedapkan.......
Dan ini adalah main course dia.... Ikan Bakar Petai...
Restoran Ana Ikan Bakar Petai, Tanjung Lumpur, Kuantan, Pahang

Akhirnya, dapat juga aku makan ikan bakar petai nie... ari tu pergi tutup ler pulak.... kali nie pergi planning last minute, tetiba tersinggah then kedai pun buka. So, apalagi... singgah ler kami di sini.... Orang???... mak oiii memang ramai gilerssss macam kedai parameswara kat medan ikan bakar, Umbai, Melaka tu.... beratur panjang beb!!.... Kerusi silih berganti.... urrmmmm... untungnya kedai nie...... Tunggu pun tak ler lama sangat... may be pekerja dia ramai kot.... Oleh kerana perut kami agak2 kenyang, tetapi nak juga makan ikan bakar petai nie.... maka, kami hanya order makan sedikit sahaja. Itupun, tak terhabes!!.... bercinta nak habeskan order kami tu.... kalaulah Afiq ada.... pasti boleh membantu masalah kami.... hu huu huuuu.... Cerita tentang rasa???... Bagi aku ler... aku lagi suka siakap 3 rasa... coz kami pilih siakap.... Siakap bakar nie okey jugak... sotong goreng tepung dia agak tawar sedikit tapi okey jugak... Kalau kami ke Kuantan nak ler jugak mengulang ditempat ini sebab dia ada rasa keunikan dia tersendiri yang belum aku temui ditempat lain.... he hehee heeee...... so, aku bagi 4 bintang.......

Kemudian,  ada member i tue.... tunjuk gambar nie kat FB dia.... mai oiii... terliuq i taw!!.... Then, esoknya tanpa suami aku ke Bukit Dahlia cari kek nie. Katanya, Chocolate Cheese Cake.... urrmmm, sekali sampai tutup ler pulak... masa tu Afiqlah jadi peneman mengidam aku nie.... urrmmm... sedapnye......

Masih teringin..... nyummny2...
Actually, aku nie memang peminat kek yang moist2 nie.... mudah sangat terliuq..... apa lagi kalau nama cheese.... aduh!.... memang sedaya upaya nak dapatkan!!!!.... Semalam, dihari ulangtahun aku, cik suami pulang ke rumah.... yeeah..... dia balik!... ada disisi pada hari istimewa ini.... Alhamdulillah. Tengahari tu aku ajak makan kek, dia diam jer.... oleh kerana kelas penuh aku diamkan jer lah sebab memang agak terkejar2 kalau nak ke sana..... Balik dari kerja, cik suami buat suprise!!!...... rupa2nya dia dah beli kek then simpan dalam peti ais..... si sya sya pulak..... "Mama, kek beday tuyu mama ada dalam peti cejuk!... mama nak tak?". He he heee... pandai papa buat suprise kat mama ye..... dan Azim pulak... "Mama, papa dah booking makan kat Dek Non dengan Tok Mak...". Apa?... patut ler papa diam2 jer besday mama kali nie... biasanya dia tanya nak makan mana....  hu hu huuuu huuuu.....

Inilah kek yang papa rahsiakan.... ngeeee.....
Kat Dek Non tu gelap.... x boleh capture gambar!....  so sad :(
1001 percubaan tetap tak berjaya.... mama dalam gelap..... huh!
Dan akhirnya, sebab dah kenyang makan... kek nie kami bawak balik!
Yupsss.... Chocolate Indulgance juga feberet kami sekeluarga... tak pernah muak... selain kek nie... aku pun suka macadamia dan butterscooth.... memang terbaek!!!.... Bulan 4 order durian cake.... agak kureng sket masa birthday papa, bulan 5 birthday Jaja (adik ipar) macadamia then bulan 6 birthday anak saudara Mizah Butterscooth....... Tapi, bebenonya aku dah kepingin nak order sotong goreng tepung... nak oreo cheese cake..... tapi papa dah plan.... Oleh kerana kami ramai, so, kemampuan kami buat masa nie hanya di Dek Non dan yang sesuai adalah Chocolate Indungance.... Kalau cheese cake family aku jer bolehlah..... sebab kecik kan.... apapun aku bersyukur atas nikmat yang diberikan ini. Terima kasih papa belikan mama kek suprise dan suprise belanja mama..... Semoga rezeki papa bertambah dan melimpahruah hendaknya... Amin....

Dan semalam jugak ada my best friend bertanya.....  Dah jadik lom As???... he heee heee.... Sesiapa yang follow cerita aku nie akan tahu ler apa yang jadi tu?... kah kah kah...... Actually, memang masa tu kami 'tiada sekatan' dan percubaan telah dilakukan. Rasanya memang kebetulan genap sebulan percubaan itu dan keputusannya adalah gagal!!.... Aku tak ler mengharap sangat sebab kalau jadi bulan 2 tahun depan. Okeylah lagi... tapi bulan ini hingga raya terpaksa ditangguhkan sementara disebabkan aku tak mahu bulan 3 dan 4 sebab rugi wooo.... masa tu cuti Poly 3 bulan.... kelas tak de.... dan masa tu agak relak berbanding waktu biasa!..... dan memang aku nak manfaatkan cuti 3 bulan tersebut 'kalau dapat'. Doa2kanlah ye timing yang baik dan diberikan rezeki ini..... Secara kebetulanlah pulak, selepas percubaan pertama ini tak menjadi..... period aku pulak jadi tak betul!... mak aiii..... terus aku jadik takut!!!.... normal aku 7 hari.... kali ini tetap 7 hari.... stop 3 hari siap solat semua.... sambung balik 3 hari.... total 13 hari!!!.... terus aku jadi gabra dan mula search dengan en.google. Ditambah pulak aku baru jer lepas join program MAKNA di HSI.... melawat wad perempuan 6D.... macam2 jenis kanser untuk kaum perempuan..... terus takut!!... untuk makluman semua, sel kanser yang sedikit memang tidak nampak...... bila sel kanser dah banyak barulah pesakit akan sedar yang dia sedang sakit dan biasanya pesakit akan tahu bila dah tahap 3/4..... sesiapa yang tahu berada ditahap 2 itu memang patut bersyukur sebab dapat kesan awal.... hah begitu ler seba sedikit info yang aku terima selepas join program MAKNA tersebut...... perrghh.... ter'fikir negatiflah pulak aku nie..... aah sudah..... demi nak memuaskan hati, walaupun tidak ditemani suami.... dengan kecut perut dan malu yang tebal, aku gagahkan diri ke Klinik buat pap smear....  last aku buat 5 tahun lepas... Lama tak lama..... sebab malu dan takut ler aku tak buat.... tapi, sebab kali nie period aku panjang dan aku lebih takut penyakit yang datang. Maka aku kuatkan semangat cari klinik yang jarang aku pergi supaya aku tak jumpa doktor tu kembali..... ha ha haaa.... malu beb kalau jumpa doktor yang kenal. So, Jumaat lepas adalah waktu yang sesuai untuk menjalani ujian ini. Lepas buat tu, cecepat bayar bil dan bla..... keputusan adalah seminggu. Berdebar2 jugak nak menunggu keputusan pada minggu nie..... semoga keputusan adalah normal.... baik2 sahaja dan sihat hendaknya.....AMIN.... AMIN.. AMIN....

Bergambar kenangan ketika join MAKNA di HSI..... Satu Pengalaman dan Ilmu yang sangat2 berharga....

No comments:

Jom tengok gambo2.........