Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, July 3, 2013

Luaskan Kuasamu.....

Minggu ini cik suami hampir 10 hari juga ke Pahang membawa skuad Hoki PIS..... dan berakhir genap2 pada hari ulang tahunku..... Makanya, tinggallah aku bersama anak2 tersayang, ke hulu kehilir menghantar sekolah Kota Masai, Cahaya Baru dan ke Nusa Damai. Tiga destinasi yang berbeza.... pasti memenatkan aku.... tetapi ini semua aku tidak anggap bebanan malahan satu tanggungjawab untukku. Untuk memulakan keadaan ini suatu masa dahulu memang sukar, tetapi alah bisa tegal biasa..... sampailah aku ke shopping barang dapur bersama anak2.... Syukur ada anak2 yang menjadi peneman setia saat ketiadaan suami. Tetapi, terus terangku nyatakan costing sewaktu ketiadaan suami amat2 terasa..... dengan minyak kereta, duit dapur, duit sekolah, apalagi aku selalu makan kedai bila cik suami tiada..... Haaa.... rasakan.... kalau tidak, ada banker yang bayarkan semua bil!!!... may be ini juga satu pengajaran untukku supaya tahu erti bersyukur, pengorbanan seorang suami demi menyara anak2 dan isteri. 

Skuad Hoki PIS cik suami....
Okeylah, berbalik pada tajuk entri hari ini.... pada Sabtu lepas anak bujangku bersungguh2 nak ikut Pak Teh dan Mak Lang dia ke Stadium Bukit Jalil..... aduh nak... bukan mama tak bagi... tapi mama sendiri tak ada pengalaman itu malahan mama rasa risau sebab abang long masih kecil... apalagi mama dan papa tiada!!!.... tetapi, hati seorang ibu nie.... kalau anak dah menangis2 memang tak sampai hati.... Akhirnya, inilah rezeki Afiq.... Papa izinkan dan alhamdulillah satu pengalaman yang amat2 meng'happy'kan Afiq!!!...... Akhirnya Afiq bertolak ke Stadium pada pukul 10.00pagi...... 

Bujang2 Hoki PIS sedang menonton Final Bola Sepak JDT...
Actually, asalnya aku kena hantar Deli dan Nini naik bas untuk ke Stadium. Masa amik dia orang kat umah MIL, mula dah start babak2 menangis, meraung, mengamuk dan seangkatan dengannya. Kemudian, terpaksa singgah rumah aku kejap dan masa itu boleh si Afiq nie capai baju JDT kat ampai!!!.... kemudian, hantarlah aku mereka ke bas. Sampai kat bas menarik2 tangan aku, merajuk2 nak ikut juga Deli dan Nini.... dan akhirnya kami mengalah. Lepaskan dia pergi.... naseb ler kamu dah mandi Afiq!!... naseb ler kamu pakai seluar jeans Afiq tapi baju kamu agak buruk sikit!.... Bantai ler dia ikut tang tu jugak ke Stadium..... hu huu huuuu... memang kebetulan!. Paling tak sangka boleh pulak dia capai baju JDT kat ampai tu.... kalau fikir2.... isshhhh... kelakarlah semua nie berlaku sekelip mata!!... 

Okey... jom layan gambar2 whatup dari mereka......

Haziq ( anak saudara ) ikut team JDT 26 bas katanya!!...
Yeeeeah dah sampai Stadium...
MEMANG REZEKI kamu betullah Afiq!!!....
Kau ada????....
Luaskan Kuasamu Johor.... ale.. ale... ale....
Balik memang suka sangat dia dapat ke sana... Mama pun happy.....

 Alhamdulillah.....

No comments:

Jom tengok gambo2.........