Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, February 24, 2010

SeMogA CePAt SeMbuH

Semalam.... selepas punch out dari opis aku dan keluarga ke Johor Jaya untuk ke Ceramic White House.... Saje nak tengok mozek dan kalau berkenan nak beli untuk buat table top dan car porch..... rupanya dapatlah kami ke sana sekejap saje sebab pukul 6.00 ptg dah tutup. So, kami hanya sempat survay dan mungkin akan datang semula. Selepas balik dari situ, kami ke Giant Plentong.... Konon nak beli bekas filter air panas/sejuk tue.... tapi hampa... kat Giant hanya ada satu pilihan jer... Ingatkan banyak choice....... Last2 kami plan untuk balik jer sebab penat.. esok nak keje dan Afiq sekolah... kelmarin macam jadi serik utk kuar hari kerja sebab hari Selasa semua bangun lambat termasuk aku sebab keletihan kami ke Tesco balik pukul 10.00 mlm.....So, semalam balik awal pukul 7.45 dah sampai rumah.... tetapi, dalam perjalanan pulang... Kami mendapat khabar duka bahawa Atok Aji di Pontian sakit. Tidak sedarkan diri sejak petang tadi??????????........... terdiam, terkejut dan tak tahu nak kata apa.... So, sampai rumah kami dikhabarkan dengan berita yang sama dari mak... Mak dah tidak keruan mendengar khabar Ayahnya sakit... So, dalam keadaan tidak keruan itu, suamiku terus mengajak mak balik kampung Pontian malam itu juga..... selepas bersiap2 dan memujuk Afiq yang merengek nak ikut... (sebab esok sekolah)... Azim masih terkawal lagi... Suami bertolak ke Pontian lebih kurang pukul 10.30 mlm. Hubby menyuruh aku tinggal saja dirumah memandangkan keadaanku kini sering sakit2 kaki, badan, pening dan mcm2lah... dan esok Afiq bersekolah... dan pula kanak2 bawah 12 tahun tidak dibenarkan masuk ke Hospital.... dalam keadaan berat hati aku pun merelakan diri ditinggalkan... Kenapa Berat hati???... Sebab utama.. aku pun nak ikut sebenarnya... he he heeee....aku risau suami akan drive mengantuk sebab dalam minggu nie kami tidak rehat... balik kampung, jalan ke tesco.. sampai g keje pun lewat.... tambahan pula aku juga ingin melihat keadaan atuk..... risau juga dengar berita Atuk sakit...... sehingga pukul 12 mlm aku x boleh tidur risaukan suami yang x bagi2 mesej khabar mereka...... Akhirnya aku menelefon suami pada pukul 1.00 pagi dimana pada waktu itu suami masih dihospital bersama saudara2 yang lain mengatakan atuk baru sedar sedikit. Rasa lega sedikit kerana suami selamat sampai dan keadaan atuk tidak membimbangkan. So, aku pun melelapkan mataku yang memang letih tambahan pula hari ini akan check-up di Klinik. Suami tidur dikampung bersama mak,iki dan esah..... Esok akan ke sini untuk kerja dan hantar Afiq sekolah.... Kesian tengok suami sebab belum rehat dari minggu lepas.... Minggu lepas kerja seminggu, Sabtu: Balik Kampung kerja kawin rumah Mak Anjang Tik... Ahad: Kerja menjaga Pemeran yang sememangnya penat berpanas.... Isnin: Keja dan balik ke Tesco sampai pukul 10 mlm... Selasa: Kerja dan Ke Pontian.... Semoga Allah beri kekuatan pada Suami dan kami sekeluarga... dan Juga semoga Allah lindungi dan berikan kesihatan dan dipanjangkan usia pada Atuk...... AMIN.......

No comments:

Jom tengok gambo2.........