Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Tuesday, February 2, 2010

seorang ibu...

mengapa........ mengapa.... mengapa asyik mengantuk?????.... x tido???... dah pon tido....sejak usia baby dalam perut nie berusia 7 bulan.. aku sudah mula rasa kelainan.. Kelainan macam mana????... dari Jumaat, Sabtu aku pening yang amat.... x leh buat keje... Ahad, Isnin legaaa sikit dan ari nie Selasa... rasa pening dan loya dari pagi2 bangun tido...... nak kata aku nie mengandung trimester pertama... x jugak... kini aku dalam trimester kedua.... bila dah trimester kedua, apa yang aku takut ialah...... darah tinggi atau rendah.... macam2 yang aku pikir.. nak g klinik... minggu depan check-up... malas lah pulak.. baik check terus nanti..... Apapun mudah2an aku dan baby nie sihat.....
Seperti BIASA.... bila dah kandungan berusia 7 bulan keatas, memang badan rasa lain macam x larat. Sebab tu aku malas check sebab ini biasa bagi aku bila dah mengandung 7 bulan..... tambahan lagi berat badan aku semakin mengandung kali ke-3 semakin berat..... usia semakin bertambah.... tenaga???.... mungkin dah berkurang..... weekend lepas pon aku pikir nak balik kampung jumpa my parent yang dirindui... but, aku letih... ingat nak kemas rumah... pon x larat..... last2 semua kerja tergendala.... Minggu nie pulak Afiq sekolah ganti.... apa pun aku dah janji dengan Mak yang minggu nie aku akan balik.... Cian kat mak.. setiap Jumaat telefon aku tanya balik tak.... balik tak.... mungkin rindu kat anak bongsu dia dan cucunya.... Maklumlah... Anak bongsu..... jarang kena tinggal..... tapi, bila aku dah berkahwin... semua kena redha dengan ketentuanNya.... ada masa akan aku balik juaaaa..................aku jua merinduiMu wahai emak......
Teringatku dizaman aku kecil dulu, emak yang menemaniku walaaaauu dimana jua.. (sebab tu aku x leh kena tinggal sorang sampai sekarang!).... aku rasa takut... Mak tetap bawak aku... kalau aku sakit?????.... Kompom mak yang paling risau.... pantang dia sampai sekarang kalau tengok aku atau anak aku walau sakit sikit pon.. mula lah dia resah..... sifat keibuannya terlalu tinggi bagi aku... dia lebih banyak mengalah demi anak2nya..... sanggup berkorban apa jua asalkan anak2nya bahagia....... Mak, terima kasih mak kerana membesarkanKu... JasaMu tidak mampu ku balas.... Moga Allah jua yang melindungi dan memberi ganjaran pahala dunia akhirat buatmu........ Kini, aku tahu dan mengerti hati seorang ibu... kerana aku jua.........'seorang ibu'............Semoga aku menjadi ibu seperti ibuku.........

5 comments:

Unknown said...

amin .... as memang mewarisi sifat emak ... sifat keibuan yang tinggi

Asmida said...

mudah2an..... dah ler ramai kata As nie muka keibuan kan.... kalau g kusus kaunseling tue???... he he eheeee..

Nida n' Hanafi said...

Salam As...

Begitulah keadaan kalau bilangan anak semakin bertambah.. anak sulung kita kuat lagi... kedua pun masih gagah, bila masuk tiga... ngantuk memanjang

Asmida said...

itu ler.. ngantuk lain kes.... penyakit mim alif lam sin pon yer jugak.... tapi penyakit tu datang sebab kita nie dah x larat.....

Unknown said...

hahhahaa betol3x kui kui kui

Jom tengok gambo2.........