Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Tuesday, January 10, 2012

Cuti-cuti Tahun 2012


Tahun 2012..... entah kenapa excited @ teruja dengan jalan2 sakan untuk tahun 2012 ke Luar Negara atau melalui air asia.... kalau macam nie, kalau dapat sponsor air asia best jugak kan..... Urmmm, macam mana boleh banyak sangat booking tahun nie aku pun tak tahu.... tengok offer booking. Agak2 berminat booking.... Planning cancel... planning cancel tu usah cakap... dah banyak kali dah... Maka, ini hasil yang tak dicancel malahan Kompom kena pergi... kalau tak pergi aku pulak yang rugi..... ho hohooooooo......


Inilah aku dan ditambah perisa dengan Cik Hubby yang kaki jalan @ kaki travel.... Padahal duit tak banyak mana.... nak beli kereta asyik tertangguh tapi bab jalan2 nie tak pulak tertangguh ek... Aduh... kadang2 pening kepala juga memikirkan kos yang bakal kami bawa buat bekalan atas percutian2 yang telah di booking. Semoga semuanya berjalan lancar..... 

Mak aku?... memang bising gak... "Ko nie kalau tak jalan tak boleh ke As... ada duit sikit jalan... ada duit sikit jalan.. bila masa nak simpan duit....". Itu antara nasihat mak aku.... selalu suruh aku simpan duit.... dan lagi katanya... "daripada ko jalan2 tempat2 macam nie... kalau mak, lebih baik mak buat umrah ke.. haji ke....." hah, itu nasihat dari orang2 yang agak berusia supaya aku tidak leka... sebab, mak aku pun dah 33 tahun kenal aku... kalau tak diingatkan... aku nie memang pun selalu lupa...  ada duit terus boros... dapat bonus.. tak sampai sebulan dah lesap entah aku pun tak perasan guna tang mana.... hehe ehheeee...... Abes?... kat mana nasihat mak aku tu aku simpan?... dalam telinga ke... dalam hati ke... entahlah ek...  aku pun tak tahu... kadang2 ada rasa bersalah bila masa duit dah kering baru ingat nasihat mak..... kan, tak nak dengar nasihat mak tanggung ler nasibnya... hu huhuuuuuuu.... Apapun, apa yang telah kami rancang semoga Allah permudahkan segala urusannya, dilimpahkan lagi rezeki dan dijauhi segala bebanan hutang......


Paling awal percutian melalui Air Asia pada bulan Februari nanti bersama keluarga Mertua.... Ke Semarang, Indonesia.












Pada bulan Mac pulak... Aku dan anak2 akan ke China.... Aleeya TERPAKSA ditinggalkan..... takut tak boleh handle...

     




 






 Bulan Jun 2012, Aku bawak My Parent pulak... tapi cuma ke Sabah sahaja......

Sebagai penutup.. cukuplah kot?... Kami berdua sahaja ke Bandung, Indonesia  pada Julai 2012.

Cita-cita dan harapan suatu masa nanti.... hati ini teringin sangat nak sampai ke Paris.... tapi aku rasa nak kesana tunggu ler anak2 aku dah kerja.... 'mungkin', masa tu baru aku mampu ke sana.... Planning dan hajat nak ke Ho Chi Minh @ Vietnam juga dah lama... tapi akhirnya ke China juga....  Planing punya planning ini sahaja yang kompom setakat ni... dah  sangat2 cukup aku rasa... cukuplah lah yer untuk cuti2 2012 nie.... Kalau cerita dengan Cik Hubby, dia On aje... dia lagi kaki jalan dari aku... sampai aku jer yang 'tak' terikut!... Kalau aku tak nak ikut... ayat yang keluar dari mulut dia... "Kalau awak tak nak ikut, abang bawak anak2 jer lah jalan".. boleh gitu?... siapa sanggup tinggal rumah sorang2 membiarkan si dia bersenang2 jalan2 makan angin sendiri... owh tidak.... tidaaak boleh!......':D



3 comments:

Cikgu Nana said...

uuuuuuuuumangaihhhhh......

dahsyat giler tahun 2012 ko as hihihiiiiiiiii......

ok...ok....jimat-jimat duit gaji buat berjalan..... have fun ok.

Laki aku baru balik dari guangzhou semalam. Aku tokleh ikut sebab kejaaaaaaa huuuuuuu....

aku masih tiada apa-apa perancangan...sebab cuti aku dan laki aku tak sama... selalu last minute....

best3... selamat bercuti....

Asmida said...

he hehee.... pensyarah cabuk sibuk nak cuti2 jer.. abes gaji buat ukur jalan jer lah.....

Anonymous said...

Another wonders of the world Gallery Microfungus House of Magic Potions Tanah Rata and KetikKetok!

Jom tengok gambo2.........