Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, January 25, 2012

Chinese New Year Programme


Selamat Pagi.... Salam Muhibbah Salam 1 Malaysia pada rakan2 blogger semua.... bagi yang telah memulakan kerja... Selamat bekerja semula dan mulakan hari ini dengan semangat!!!......  termasuk juga aku, tidak mengambil cuti sempena cuti CNY + Cuti Gantian sempena Perasmian Politeknik Ibrahim Sultan dulu..... pelajar2ku sedang seronok bercuti tapi aku BOLEH mengambil cuti tapi aku tiada program yang mendesak aku tetap bekerja. Lagi pula tahun ini banyak juga yang bakal aku ambil cuti setelah pembelian beberapa tiket dari Air Asia. Maka, cuti rehat tahunan aku kenalah pandai dibahagi2kan jangan sampai orang kata aku nie asyik cuti memanjang...   dahlah muka aku nie memang dah di cop 'Kaki Jalan'... asal ada cuti jer... dia orang pasti bertanya..."As cuti nie pergi mana?"..... hah tu ler akibat banyak no berjalan.... tak der nyer nak rehat2 kat umah saje2 kalau cuti..... he hheeee... apa nak buat kan.... bila dok rumah diam2 jer... mulalah hati tak senang.... paling tidak pun, jalan Jusco pun jadi ler..... hu huuuuuuu......

Cerita tentang CNY 2012.... Sabtu lepas projek mengemas rumah... basuh baju segala.... kerja2 nie selalu tertunggak seminggu sekali.... dahsyat kan...... Itupun 1 hari kena kemas dari pagi sampai petang baru siap.. dari membasuh, melipat, mengemop, mengelap.... kalau siap pun tak sempurna mana... asalkan mata nampak lapang hati jadi senang... jadi lah.... ha hhahahhahaaa..... Ahadnya pula pagi2 kami dah bersiap2 mengemas beg pakaian, mengemas kereta untuk ke Batu Pahat. Ada kerja kawin hari nie 2 tempat.... di Batu Pahat dan Pontian....  Selepas ke Batu Pahat kami ke Pontian pula..... Malamnya pula, masih lagi dengan kenduri kawin ada Majlis Malam berinai anak sepupu belah suami.... Majlis punyalah meriah..... bagi aku, inilah kali pertama aku jumpa Majlis Perkahwinan paling meriah dengan agenda dan menu hidangan..... perrgh, hancur sudah projek nak berdiet.... he hheeeee......

Al Kisah, Majlis Perkahwinan anak sepupuku ini dibuat pada hari Isnin.. bebetul masa CNY 2012. Malamnya dibuat malam berinai yang penuh dengan istiadat Negeri Sembilan sebab sepupuku belah suaminya itu adalah orang sana. Maka, dengan adat menjunjung pengantin, tari menari... pergh memang AMAT AMAT AMAT Meriah!!!... Makanan?.... Gilers banyak tak termakan oleh aku yang memang kaki makan..... Malam tu  dia buat stail ada stall stall yang ada roti puri.. roti jala... roti canai... nasi lemak... kuih muih.. nasi putih.. lauk?.. tak usah cakap... banyak gilers lauk.... lepas diarak menjunjung pengantin guna apa ek.. macam buluh letak kerusi atas dia pastu diangat oleh orang ramai....  ada majlis tari menari... pastu dengan alunan kompang lagi... mercun cina lagi.... pastu bunga api merdeka lagi yang berdas2.... perghhh...... Dato' dan Datin2 pun jarang  tak der buat majlis sebesar cengini.... berapa modal agaknya abes buat majlis macam nie?....

Itu cerita malam, siang?.... lagilah dahsyat.... sepupu cik hubby nie adalah tauke Restoran.. dia ada 2 buah restoran di Pontian...  Memang amat mewah dengan makanan....  seumur hidup aku inilah first time tengok Majlis kawin buat makanan banyak gilers macam nie... nasi puti dengan pelbagai lauk, nasi briani lagi, otak2, putu bamboo.. putu piring, kuih muih, cistat, char kuey, rojak, mee goreng, mee rebus, laksa semua ada... air pun mak aiiii... tak terminum tak termakan....... banyak gilers.... oklah... tak mahu cerita panjang, nak tahu detail cerita tentang Majlis ini jom klik SINI.........  aku malas nak buat entri.... korang baca jerlah kat blog hubby aku nie....... he hhehe hhheeheeee.... Jom Jom Jom... Jom kita baca baca........


Tambahan berita terkini..... jom baca paper Berita  Harian untuk maklumat lanjut.... :)

No comments:

Jom tengok gambo2.........