Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, February 1, 2012

Panduan untuk aku ke Guangzhou

Salam Muhibbah Salam 1 Malaysia.....
                        Dari Malysia ke negara China,
                        Singgah sebentar untuk berguru,
                        Hamba datang untuk ke China,
                        Mencari barang dan juga ilmu.
he hehe he hehheee.......... lama pulak tak berpantun pantun nie... best jugak main pantun2 nie..... Al kisah tentang ke China lagi. Setakat ini dari segi tiket dan Visa kami dah settlekan. Minggu lepas dah order tukaran Yuen China tapi masih belum dapat2. Katanya China sibuk lagi bercuti CNY. Tadi rehat tengahari pergi lagi kat Money Changer tapi jawapannya masih belum ada. may be besok katanya. Dah tukar siap2 senang... taklah risau ter'guna duit nak ke sana kang.... Actually, kami nak tukar duit Indonesia nak ke Semarang. Tu yang tukar sekali duit China tapi tiada dalam stok. Order punya order masih belum dapat......

Alhamdulillah, persiapan demi persiapan kami buat untuk percutian 2012. Sekali pergi jangan pula menyesal..... Maksudnya, kalau dah sampai China contohnya.... jangan pulak tak berjalan2... tak makan2 atau kalau ke Guangzhou jangan pulak tak membeli2....  aku rasa, tiada planning untuk datang semula tempat yang sama.... banyak lagi tempat lain yang HATI ini teringin nak sampai. Tapi.... bak kata orang melayu... belum sampai seru lagi.......

Oklah, entri kali ini aku nak share dari blog yang aku temui di gugel.... Blog nie mencapai ranking first untuk aku fikirkan aku nak beli apa disana..... dah kata syurga membeli belah.... op kos ler aku nak try gak apa yang patut dibeli disana... itu pun bergantung kemampuan aku... membeli apa yang kurang dengan diriku.....  target aku?.... nak kamera.... nak kain@jubah@blous..... nak kasut dan handbag..... nak baju anak2..... dan 'kalau' ada duit lebih aku nak blackberry...... katanya kat sana 5x ganda lebih murah dari sini... entahlahkan....tapi katanya tempat shopping tu jauh2 antara satu sama lain.... kedai2 tu kalau handbag... handbag jer... kasut, kasut jer..... entahlah sempat shopping ke tidak...... ok, kat bawah nie ler blognya yang boleh dijadikan panduan untuk membeli belah disana nanti.... he heeeeee..................



http://rizal-baranganterusdarichina.blogspot.com/
ok.... bila dah tahu tentang barangan. Kali nie pulak kalau ada yang membeli buku nie sangat2 bagus!... aku dah membelinya dan dah abis 90% membacanya..... Sangat2 berguna dan sangat2 bagus.... panduan untuk ke Guangzhou terutamanya... dari segi negara, penduduk, jualan, tempat menarik, pengangutan, hotel, harga tambang, sikap orang sana, sejarah Guangzhou semua ada dalam buku nie... betul! serius.... tak rugi aku membelinya melalui internet.... sekarang kan mudah... semua ada dihujung jari..... Buku nie dah sampai melalui pos laju minggu lepas. Sangat seronok dengan buku ini.......



Oklah.... itu saja panduan untu aku dan family... sesapa nak join aku ke Guangzhou meh ler.... minggu lepas tambahan lagi seorang peserta untuk trip kami ke Guangzhou iaitu Ida (sepupu cik hubby).... best sikit kalau dapat jalan ramai2... jom jom jom.... jom kita ke sana......

No comments:

Jom tengok gambo2.........