Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Friday, March 13, 2009

Kuala Lumpur Ibu Kota Malaysia



Hari ini merupakan hari terakhir persekolahan di Malaysia. Maka, esok bermulanya cuti persekolahan selama 1 minggu disini. Anak sulungku, Afiq sudah mengira hari di kalendar dapur sejak seminggu lalu bersama Papanya untuk meraikan cuti sekolah besama-sama.... Pagi ini, dia bangun awal dari kami bertiga. Semangat untuk ke sekolah, pakai baju senam... Ha, lagi satu Afiq nie paling suka bila sekolah pakai baju senam... Cuba teka kenapa??????... Bukan kerana dia suka bersenam disekolah ( Tapi x tahulah padanya ), yang dia suka pakai baju senam ni sebab dia tahu hari ini hari Jumaat. Bermakna, hari ini hari terakhir dalam seminggu persekolahan... esoknya kan cuti. So, tak sabar2 lah dia tunggu hari Jumaat. Sebab yang kedua, dia suka pulang awal coz setiap hari Jumaat kami akan ambil pukul 12.30 tghari. Biasanya dia diambil pukul 05.45ptg... Suka lah dia dapat balik sekolah awal....

So, hari ini dia dengan semangatnya bangun pagi terus tengok kalender kat dapur... Bermakna, petang ini dia akan pulang ke kampung atok mak jauh dia... dan esok kami akan ke Kuala Lumpur... Suka lah dia yang sememangnya tak sabar2x nak berjalan cuti sekolah nie... Ala, sebenarnya kami pun tak tahu nak ke mana bila ke KL nanti... Lagilah nie dah tengah2x bulan, semua berbudget.... tengoklah mana yang sempat kami jalan...

Actually, tujuan kami ke KL esok adalah untuk menghantar rombongan meminang bagi anak saudara sulungku.. Mohd Ezzuan. Em, bermakna x lama lagi aku bakal bergelar atok/nenek bila anak saudarakua ada anak kelak... em, terasa gak diri ini dah berusia....nak buat macam mana kan, itulah kehidupan... Walaubagaimanapun aku bersyukur kerana dipanjangkan usia dapat melihat dunia, merasai nikmat memiliki anak, dan bakal merasai anak saudara yang bakal berkahwin tak lama lagi... Tahniah wan.... Ingat lagi dulu, masa aku kecik2x, seronok yang tak terhingga dapat anak sedara.. Si Ezzuan lah nie... Maklumlah, anak bongsu... Masa tu umur aku 5/6 tahun kot.. Tuhan aje yang tahu... nak mintak adik kat mak malu Coz aku tahu masa tu usia mak dah berapa... akak sulungku dah kawin... Em, tentu dapat bayangkan betapa seronoknya dapat anak sedara masa tu kan... Dah lah comel, bijak pulak tu Ezzuan nie... Mak dan Abah pun memang amat sayang pada cucu sulung sorang dia nie... sampai sekarang kami masih ingat lagi wan ini paling suka bila nak tengok berita... Bila nak start je berita mesti dia ajukkan..."Ayamtum"....(Assalammualaikum)... Dengan muka yang comel, umur masa tu baru setahun lebih dah bijak bertutur kata walaupun pelat... gelap dia kata"uwap"... tu yang nampak lagi comel .. pelat tapi keletah nak bila cakap... Dan sekarang, tibalah masa untuk dia memilih jalan hidupnya untuk berumah tangga.. bermakna.. mak dan abahku dapat lihat cucunya nie akan berkahwin (jika panjang umur, mudah2an..)... tu yang mak abah beria2 ajak aku bawak dia tengok wan bertunang... bukan dia tak nak ajak akak aku yang lain, dia nak.. tapi, mana lah muat kereta.. mereka anak beranak pun dah penuh.. Tu yang dia mengajak aku pergi... Aku, on jer... x kisah... Lagi satu, mak abah aku nie bukan senang nak bawak jalan... especially abah... g yg dekat pun susah nak ikut.... Memang kalau dapat bawak mereka berdua nie..Memang Bertuah.... (Bukan senang nak tackle tau!)...

So, maybe esok pagi2 aku, kak long, kak uda akan bertolak sama2 menuju ke KL dan mungkin satu kereta lagi dari belah abg ipar pun ikut sama... Kami akan tinggal Pantai Indah Seaview Resort...( apatment 2 room )... Dengar cerita Wan dah booking.. So, senang sikitlah.. maklum ajer lah cuti sekolah nie... Hotel sentiasa penuh.... So, hari Ahadnya kami akan kerumah bakal tunang Wan di Tanjung Karang... Anyway, tahniah dari Ucu sekeluarga... Mudah2an ikatan pertunangan ini berkekalan hingga ke jinjang pelamin, amin.......

8 comments:

ezzuan said...

Salam.. Thanks so much Ucu! Terharu Wan mendengarnya. Doakan Wan ya.. Semoga direstui hubungan ini....Amin...

Anyway, so cute la ucu tulis pasal Wan kecik2 dulu..hehe

ezzuan said...

Esok datang KL Wan belanja ikan bakar k.. :-) Terima kasih banyak2 sudi join rombongan meminang ni. nervous juga ni, maklumlah baru nak melangkah sebelah kaki. Hati2 di jalan raya nanti ok..

Asmida said...

he he.. he... Nanti ajak si dia join blog ucu nie... ok.. ucu pun ucapkan terima kasih coz sudi ajak ucu dan belanja ucu makan,resort,minyak keta dll...Apa yg ucu buat utk wan juga adalah ikhlas dari ucu sekeluarga...Tahniah buat wan dan tunang.. Moga ikatan ini berkekalan kejinjang pelamin.. Amin..

Nida said...

wah, bestnya dapat jalan kat kl, siap makan ikan bakar lagi, ni yang jeles....kitaorg asyik makan pizza bakar sendiri je, teringin nak makan tom yam + telur dadar +kailan ikan masin + ikan bakar....minum air carrot susu...
Buat wan tahniah, semoga jodoh kekal hingga ke akhir hayat...aminnn

Asmida said...

he he he..cian...makan pizza bakar sendiri lagi...mesti susah kan nak makan luar dok sana.. yea lah, tempat org.. tapi byk tak kedai makan halal kat sana?...nanti balik m'sia kita makan best2 same2 yea sekeluarga...buat menu byk2 special utk org new zealand balik M'sia...

fairullah_apai said...

heheheh ikan bakar caru jugaj yang sedap huhuhu nyum nyum nyum

Nida said...

ok....tak sabaunya nak tunggu as belanja kak long ikan bakau.....yum yum yum...yu tu memang jangan dilawa nanti tak cukup makan kita... tak pun makan mi bandung kat tg langsat....wow!

Nida said...

nak mi bandung tg langsat....beshhhh

Jom tengok gambo2.........