Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, May 31, 2012

Day2 _ Kundasang

Morning Semuaaaaaaaa.............
Seawal jam 5.30 pagi semua penghuni bilik aku dah bangun.... Kecuali Aleesya..... Bangun pagi solat subuh tup tup aku tengok jejaka idaman malaya dah hilang bersama kereta2 sekali.... Aku dah pesan pukul 7 semua mesti dah siap mandi sebab nak tengok view Gunung Kinabalu dengan jelas..... Alih2 jer, mereka dah kuar dulu... daripada tertunggu2, aku pun siap2kan Aleesya dan mandi tup tup hampir jam 7 Papa dan hero 2 orang pun balik.... terus aku suruh siap2 dan keluar. Konon2 nak cari sarapan pagi sambil melihat gunung kinabalu dari dekat... Memang nampak jelas diwaktu pagi... tiada awan tebal... nampak jelas......
Bangun tidur terus Papa ajak bebudak nie keluar.....
Sangap lagi.... aiyook!... dahsyat betul Azim nie!....
Memula kami ke Pine Hill Resort... bukan nak menginap tapi just mengambil gambar... sebab terpesona tengok gambar2 mereka yang tinggal kat sini. Maka, aku nak tumpang sekaki ler..... puas hati sebab dapat jugak amik gambar macam mereka.... nampak cantik ambil gambar disini... best3......
Bergambar di Pine Hill Resort
Aku dan anak2 tersayang.....
Lepas sesi bergambar, kami pun bersarapan di Pekan Kundasang. Lepas jer sarapan boleh pulak kami ternampak ber'bas-bas pelancong datang daki anak tangga... Eh, tu kemana tu?... Rupa2nya ke War Of Memorial Park. Maka, alang2 dah buka kami pun kesana........Jom tengok apa ada kat sana......
Sebijik Macam Hamilton Garden masa di NZ dulu......
Insan yang paling aku sayangi...............
Dak kecik nie lagi aku sayang..... sebab dia anak bongsu.... manja mama dia......
Aleesya boleh takut tengok 'frog' tue.... dia ingat hidup.... wa waaa waaa......
Kenangan di War Of Memorial Park....
Lepas perut dah kenyang, dapat 1 destinasi.... kami balik semula hotel sebab nak masuk garden strawberi pulak..... Oleh kerana kami penghuni Resort, maka kami bebila masa pun boleh masuk..... Tapi, masa kami datang nie strawberinya tak berbuah elok.... kecit2 jer yang ada...... Jom tengok!....
Pintu masuk strawberi garden....
Kena daki bukit nie... besau gak garden dia nie.....
See... ciput jerkan buah dia... segan2 buah tu nak besau.....
Lepas ke garden, kami balik bilik dulu.... buang2 air... kemas2 beg..... kami pun check-out dalam pukul 9 pagi..... Destinasi ketiga kami selepas ini adalah Hot Poring di Ranau.... jom ke Ranau!....

No comments:

Jom tengok gambo2.........