Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, May 21, 2012

Kisah Besday Azim

Alamak tersengetlah pulak gambar nie... he he heheee.....

Azim Sayang... Mama minta maaf banyak2 sebab upload gambar nie lambatlah sangat... bukan apa, handset mama kan baru berganti... Mama pun sehingga hari ini terkial2 nak belajar funtion yang ada. Dan, baru nie sempat nak upload gambar....... Maaf banyak2.....

Actually gambar ini aku ambil pada 11.1.2012 yang lalu... masa nie handset aku baru guna sehari dua.... kamera lain x der.... dan upload gambar2 baru nie sempat.... Ni pun 3 hari hasetku hilang.... memang hati dah redha ter'paksa dah... coz hilang pada hari Jumaat... Lepas Margrib tergopoh2 terus ke rumah mak mertua sebab Sabtu dia buat kenduri nak gi umrah.... lagipun dah lama gak tak tidur umah mak, maka dikesempatan yang ada aku tidurlah disini. Pagi2nya mulalah baru teringat dengan telefon... aku balik rumah aku jap... buat kuih 'puteri ayu yang x ayu' untuk mak mertua aku....tak jumpa juga.... masa nie dah mula sedih dah hset hilang... mana taknya, asik merungut jer dengan hset nie.... Merungut apa tu???... 
1) Aku tak reti guna touch screen... asyik tersalah taip jerk.... 
2) Selalu sangat bila buat call or incoming call akan termati line... kenapa yerk... kalau orang x kenal kan malu... apalgi kalau boss yang cal... sabo jerlah.... 
3) Cepat sangat habis bateri... x macam nokia burukku... walaupun buruk, senang ditaip, bateri pun tahan.... kira lebih best yang lama lah..... Daaah, aku ingat hset aku nie merajuk... sampailah hari Ahad aku cari kat rumah mak dan umah aku... tak juga ku temui.... Akhirnya, pagi tadi masa nak gosok baju anak2, coz baju2 sekolah aku dah asingkan 1 bakul lain untuk digosok... rupa2nya, hset aku dalam bakul tue.... seronoknyaaaaaa............... syukurrrrrrrrrrrrrrrr tak terkata... Terima kasih ya Allah.... sebab aku dah fikir dalam kepala dah nie...."Kena keluar duit lagilah nie nak kena beli hset baru...". Nasiblah baik tak keluar duit untuk hset.... sebab duit aku sedang dibahagi2kan buat masa nie... Alhamdulillah beberapa progam dah setle sedikit demi sedikit..... 
Program apa tu?
1) Pagar rumah - Dah siap tinggal proses mengecat sahaja.
2) Grill @ Pintu Pagar - Lega sangat dah siap. Kejap jer dia buat..... perggh, harga besi sekarang nie... mak aiiii.... dahsyat!......
3) Beli cat - Baru siap cat putih untuk under code... nampak cantik gak warna putih nie... heheeehee.... Tapi, cat warna cekelat dan kuning dah ku pilih..... muah ha haaaa......
4) TV dan Astro - Lega sudah... 3 hilang 1 sudah berganti. 2 lagi tu lain tahunlah yer... cukuplah 1 TV jer buat masa nie... budget tak cukup.... kehilangan TV tanpa diminta.... dan terpaksa membeli yang baru..... PS2, 2 DVD atau kipas tue tengoklah nanti kalau ada 'lebih' akan diusahakan.....
5) Kehilangan arial yang baru diguna beberapa bulan pun terpaksalah dilupakan buat sementara waktu... banyak sangat program yang sedang menunggu Q... mana keperluan terpaksalah didahulukan....... sob sob sob......

Dah ke lain pulak aku nie... kih kih kih.... berbalik cerita tentang besday Azim lepas aku buat BBQ dirumah aku..... kan ada ruang sebelah ciput tue.... Maka, sesukati aku buat BBQ simple untuk family aku jer... jiran2 pun x jemput pun...... tapi, jiran tetap aku antar makanankan....

Menu simple malam tu..... Nasi Goreng & Mee Hoon Goreng
Jom BBQ
Tukang bakar... sorry yer gambar gelap sebab tiada pencahayaan disini....
Apalah abangg long masak tu sayang?....
Antara hadiah yang Azim dapat dari family kami....
Happy besday sayang... Moga jadi anak yang cerdik, bijak, pandai dan jadi anak yang soleh... AMIN
Jom buka hadiah sama-sama....
Okey... sekian untuk cerita dihari lahir Azim.....Terima kasih buat semua adik beradik yang sudi hadir dan bagi hadiah kat Azim.... Babaii.....






No comments:

Jom tengok gambo2.........