Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Tuesday, June 5, 2012

Day3 _ Kota Kinabalu

Sekitar Kota Kinabalu
Malam tadi sampai di Kota Kinabalu dari Kundasang lebih kurang jam 8 malam.... Lama betul mencari Universiti Apartment 2...... Puas pusing2 set GPS entah mana dia bawak sebab kami set ke Jalan Sulaman..... Set Ke UA2 tiada... urrmmm... memang meletihkan kerja mencari2 nie..... Sampai jer kat Homestay tu, Mak Abah dah lepak.... apalagi mak pening kepala sebab turun bukit macam ular kena palu..... Akhirnya, aku buat keputusan aku beli bungkus jer untuk makan malam nie...... So, malam tadi tiada aktiviti melainkan rehat dan tidur.... sebab memang lepak gilersssss......

Then, pagi tadi baru kami plan nak ke Bandar KK.... Kami jalan2 sekitar Pasar Filipina, Pasar Besar dan Pusat Ikan Masin KK. Semua disekitar yang sama..... Memula sampai kami pekena Air Kelapa dulu.... Sebijik tak silap aku RM3..... Aku tak ingat sebab abah yang belanja.....hi hiiihiiii.....

Kita MINUM duluuuu !!......
Lepas minum.... hilangkan haus..... Kami memulakan aktiviti kami ke Pasar Kraftangan @ Pasar Filipina. Kat sini mak beli gelang Mutiara untuk anak2 dara dia..... Semua dapat termasuk sorang cucu dia (Aleesya comel). Abah pulak belikan T'shirt I love Sabah untuk semua menantu2 dia.... Mahal gak T'shirt tu RM20 tue... kali ler dengan 5 menantu..... urrmmmm..... Tapi, T'shirt dia nampak berkualiti jugalah....... Aku?... oleh kerana mak dah belikan anak2 dan menantu @ kakak2 aku ole2, maka maaf banyak2.... aku tak ler belikan apa2 untuk mereka.... aku belikan pulak gelang kristal untuk ipar2 dan biras aku belah cik hubby..... beli kuih gelang untuk mereka... urmmm tu jerk..... Kawan2 opis aku belikan jajan2 keropok2 jerk... letak atas meja sapa nak dipersilakan ambil.... Tak ler bagi sorang satu..... nie pun banyak dah lari budget sebab nak repair rumah yang lari budget dek kena petir tempohari.....
Pilih jangan tak pilih......
Harga gelang2 atau mutiara2 Sabah nie tak ler murah mana... agak mahal jugalah bagi aku yang bukan dikalangan orang2 kaya...... Maka, tak dan ler aku nak bershopping moping kat sini..... hi hiii hiiiii....... cuci mata jer banyak... beli sikit sekadar buat kenang2an jer...... lepas beli sikit2 kat sini, aku pun ke Pasar basah sebab katanya lauk2 kat sini murah2 belaka..... "Mama sibuk" nak jugak tengok... betul ke segar2 dan murah2 belaka?.... jom ke Pasar Basah dia......
Pasar Ikan Kota Kinabalu
Jom masuk apa ada kat dalam?.....
Ini antara hasil tangkapan kami... Ketam bangkang dan kerang saiz XXXL...... wow!
Tangkapan aku pulak... Si Udang basau2....... dan Abah pulak... Si Ikan Merah.....
Balik... kami masak2.. dan makannnn................
mmmm..... sodaaaap!.....
Kerang yang bersaiz XXXL.... yummmmy2!....
Our feberet.... si bangkang.... sangat2 murah!...
Lepas kenyang perut... kami solat dan bersiap2 untuk keluar lagi..... Petang tu kami ke Rumah Terbalik...... Patah balik semula jalan nak ke Kundasang... hu huu huuuuu...........

Tepi jalan jer rumah nie... On the Way nak ke Kundasang.... boleh pulak semalam tak nampak?....
Perrrgh... ramai betul orang yang datang... Masuk RM20 dewasa dan RM10 untuk kanak2 (Afiq)... Uik?.... Mahalnya????..... Setakat tengok rumah sampai RM20.... Oleh kerana sibujang dah merengek2 nak masuk... Maka, cik hubby layankan 2 bujang tu jer yang masuk... aku, mak, abah dan aleesya tengok dari luar jerk.......

Kereta kancil terbalik pun ada......
Rumah Terbalik.....
Ramai betul orang ke sini.... sekali group yang masuk adalah dalam 13 orang.... sepanjang aku duduk sini dalam setengah jam ada dah 4 group yang masuk.... Mak ai... kayooo.... pak cik kayoooo....... Cik hubby dan anak2 masuk pun kata dalam macam rumah biasa... semua terbalik.... tu jerk... gambo pun tak boleh amik kat dalam.... bijak kan?.... urrrmmm... bagus gak kalau aku buat cengini kat johor.... Pelancong Singapore pun banyak masuk Johor... Agak2 laku tak ngek?... ha haha haaaa haaa.........

Beriya2 nak masuk budak nie....
Semua ko nak yer Afiq!.... Bankrup Mama dan Papa cengini.....
one group one group akan masuk dalam..... ngeh ngeh ngeh......
Puas hati...... tersengih2 jer bila dah keluar.....
Lepas tengok rumah terbalik nie... kami ke Muzeum Sabah..... Sekali jer sampai Muzeum tepat2 pukul 5 dan masa tu juga dia tutup.... Aduh..... Tak der rezeki..... Silaplah... patutnya kita ke Muzeum dulu tadi... hi hiii hiiii.... kami dapat amik gambar jer... itu pun guard tu nak tutup dah pagar Muzeum tue.. tunggu kami nak amik gambar dulu... hi hii hiiii...... tak tahu nak buat apa dah kami pun plan ke Pasar Filipina semula.... Makan malam terus dan malam boleh rehat2 jer.... jom tengok apa aktiviti kami....

Ada waktu, InsyaAllah kami ke sini lagi.....
Sempat bergambar jer.... eh! Mana Azim eh?.....
Ke Pasar Filipina... wow!... bestnya.....
Macam2 ada... pilih jer nak yang mana....
Kami order yang baru... amik sotong dan ikan merah.....
Amik jugak rumpai laut?.. betul ker... tapi kami tak suka..... membazir jer order... kalau tahu amik sendiri tadi try seketul.... he heheee.......
Jemput makan..... Ikan merah tu kurang sedap... kami amik lagi ikan pari....... Total RM80... Mahal ke?.....
Lepas dah kenyang perut.... kami masih lagi beli Apam balik RM1.00 jerk.. murah dan sedap... then, abah beli murtabak.... lain dari Johor... sebab dia guna sayur... boleh tahanlah jugak... tapi banyak minyak..... then, malam tu kami jalan2 sekitar bandar dan kami pun balik rumah...... 

No comments:

Jom tengok gambo2.........