Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, June 13, 2012

Hobi baru aku....

Just want to share apa kegemaranku sekarang?..... Iyelahkan, mood dan kegemaran selalu berubah2 mengikut musim. Sejak menjak nie musim jalan2 cari makan memang hebat untuk AKU. Boleh blahlah 'As' planning ko nak berdayet bagai.... konon 2012 nak diet... bukan makin diet.... makin boyot ada ler... hadeh ler hai...... nak wat cam ner... tahun nie ter'lebey sudah cuti-muti aku. Dengan anak2 sekali entah main taram jer cuti sekolah bagai... urmmm... terukkan aku nie.... Bila dah jalan2 tue, takkan ler aku nak masak2 pulak kat situ kan?.. baik ler x yah bercuti. Oleh kerana nama bercuti apa yang aku search selain mencari hotel adalah restoren atau kedai2 makan yang best. Iyelah kan, bila dah sampai disesuatu tempat tue tentu aku nak makan menu2 best dari sana........

Bila dah suka sangat dengan makanan... sampai teruja muja, maka secara tak langsung boleh pulak aku tersuka sangat dengan rancangan realiti masakan Master Chef Celebriti Malaysia..... Aduh!... kalau dah melekat kat TV nie susah sikit nak jalan2. agak berat jer rasa..... Tetapi, nasiblah baik cik hubby guna Astro beyond yer.... kui kui kui.... dulu2 masa memula cik hubby diam2 tukar Astro beyond nie aku yang bising... membazir ler, kita keje ler apa ler akhirnya... tup tup kena batang idung sendiri..... Ampun yer cik hubby.... Naseb ler baik ada cik hubby yang baik hati nie.... Tak ler aku dok ngadap Astro tu 24jam!!!.... kenapa?.. sebab Astro beyond nie boleh record!!!... Abes dengan karton selama nie.... tu anak2 aku punye keje... dia lebih advance dari mama dia..... Mama dia x der pun main record2 nie..... Papa dia dengan sportnya ler... Apalagi musim Euro nie... memang record tu kewajipan ler.... tapikan, kalau dah teruja sangat nak tengok... on time gak kena tengok.... kalau kata pukul 3 pagi... sanggup bangun nak tengok TV!... tapi, bukan aku ler.... itu cik hubby.... Naseb ler baek Master Chef nie pukul 9... tu yang pukul 9 dah terpacak depan TV dengan anak2... Naseb baik anak2 aku pun suka masak2 nie.... Alhamdulillah...... tak ler aku bergaduh berebut TV!... iyelahkan... TV umah aku dah tinggal 1 jerk.... nak ganti balik sampai 3 bijik sekaligus tak larat ler pulak...... ingat tak 3 bijik TV dengan DVD abes kena petir seperti yang aku dah ceritakan sebelum ini... hu hu huuuuu huuuu...... memang sedih!... Naseb baek ada pengganti....

Rancangan feberet aku kini....

Aku sokong Dato' Fazley... Agak2 boleh menang tak?....
     


























Bagi yang belum tukar beyond tue, baik tukar... memang banyak kebaikkan terutama untuk mereka yang bekerja....... Kalau tak, banyak rancangan best2 disiang hari (time keje tu) kita tinggal.... bila record, time free2 boleh tengok... senangkan?.... lagilah senang nak record rancangan bersiri.... record siri je secara automatik setiap episod dia akan record. Paling best bila buka yang record nie nak cepatkan ke.. nak lambatkan ke semua boleh... tu yang masa tengok Raja Lawak Final aku boleh rewind semula nak tengok muka family 2yul... memang betul... beliau adalah abang ipar kawan aku masa sekolah dulu (Erin).... hi hiii hiiiii....

Okeylah, nak cerita Master Chef terus cerita Astro beyond!!... aku bukan keje dengan Astro yer.... tiada kaitan langsung... saje meluah rasa.... dulu2 aku yang marah cik hubby tukar beyond... la nie.... aku yang bersyukur sebab guna beyond... Sayang Cik hubby...... Muah muah muah..... Malam nie tak der master chef..... jom kita makan steamboat?.... hi hiii hiiii....

No comments:

Jom tengok gambo2.........