Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Tuesday, January 29, 2013

Makanan orang mengidam....

Hai semua... Alhamdulillah... bila buka balik PC kat opis nie dah boleh update entri dalam blog... Maka bolehlah aku update cerita2 terkini.... Kenapa?.. masuk Mozilla dulu x boleh kat opis nie.... dia block... so, aku buka ie jer yang boleh tapi boleh view jerlah.... la nie boleh pulak masuk balik guna Mozilla dan boleh dimasukkan entri.... yessss....................

Okey... mulalah merepek merabanku yang pertama..... Iye bila tengok tajuk jer aku ngeri.... macamlah aku nie mengandungkan.... saje jer buat gembak... actually, kalau x mengidam makanan tu jarang beno aku ambik gambo... hah! kiranya makanan yang diambil gambo nie semua versi orang mengidam ler kan...... jom tengok apa yang di idamkan???....

(1) Cik Suami yang mengidam kupang dari New Zealand... Rindu sangat nak makan. cari punya cari sekali jumpa kat Tesco Seri Alam.... Maka belilah cik suami walaupun harganya mahal..... ada 12pcs kalau tak silap aku... (lama beno cerita ni sampai dah lupa). Tapi yang aku ingat sekeping kupang nie harga dia dalam RM2. Gilerlah... kalau kat Kip Mart sekilo baru RM3... berkeping2 boleh dapat!!!.... Rasa?.... lagi sedap yang kipmart. Sebab, kupang nie dia dah rebus, then packing. Bila dah packing manis dia dah hilang... So, bila dah lepas mengidam serik x mu beli lagi dah!!!....

Aku kukus jap biar masak...

Then, gaul dengan sambal....
 (2) Aku yang mengidam nak makan crepe durian... hah bayangkanlah musim durian pun dah lama abes.... baru nie sempat keluarkan entri.... Memula mengidam tu aku ada try buat... hampeh.... kulit x licin....tapi rasa ok... (malu nak tunjuk gambar) .... tak puas hati kenapa crepe durian orang lain kulit dia cantik... sudahnya aku beli jugak dengan member aku kat Poly nie.... Along... Terima kasih sudi buatkan crepe durian yang sangat2 sedap dan pavlova yang ini first time juga makan.... Memang sedap... tapi oleh kerana dia menggunakan cream (tak kiralah pavlova @ crepe) maka, cukup... cukup sudah.... cukup ler aku lepaskan mengidam aku nie.... bebenonya aku x makan cream nie.... cream kek besday tu pun aku buang kalau makan... Cream yang aku x pernah tolah adalah cream kek secret resepi jer taw..... ( memilih tu....)

Memang puas hati order dengan baiti....
(3) Hah yang  nie lama baru dapat makan sebab jauh sangat nak ke Larkin. Aku ni jarang ke area sana. Maka hampir 2 bulan jugak baru dapat setelah disebut2 dibibir nie...... Akhirnya dapat jugak.... actually, aku termengidam menda nie gara2 tengok master chef ler nie.... Dia suruh masak kacang pool..... hah!.. tetiba teringat kat Larkin. Tang tu jugak teringin nak rasa semula sedap sangatkah kacang pool nie... dulu makan macam x sedap..... Tapi, oleh kerana  masterchef dah buat promosi, sejak kali kedua makan nie aku dah suka dengan kacang pool. Kalau ada kat PG sudah tentu akan ku ulang semula......



(4) Selain kacang pool, aku juga dari entri yang lepas nak makan mee rebus special pun x dapat lagi!!!.... Dulu pergi malam memang habes... ni pergi petang pun habes???... Sudah.... memang merajuk.... malas nak mengharap lagi... anggap jerlah mee rebus special dah tak wujud lagi!!!... merajuk!!!....

(5) hah... yang nie mengidam nak masak... bukan nak makan sangat pun.... Mengidam juga gara2 tengok masterchef.... dulu beli lamg yang belum perap... kali nie beli yang dah diperap. Harga lebih kurang tapi rasa jauh lebih sedap dan lembut.... senang jer tinggal masuk dalam oven.... siap!.... tapi aku buat rempah tambahan sikit biar lebih marvellous.....

Sama tak dengan menu izyan master chef tue???...
 (6) Kali nie mengidam cik suami masa cuti sekolah dulu.... Kami telah ke Pahang.... Cik suami nie sekarang pantang lalu rompin... mulalah dia wajib beli 'Udang Galah'. Aku x kisah pun sebab harga dia mak aiiii.... bukan murah2... dah tu berat kulit dan jari dan jari dia je... eh ada jari ke udang galah nie?.... apa2 jer lah.. misai dia tue kan besar2.... Sekilo RM80 tak silap aku... hampir sama jer harga dengan lobster... Oleh kerana dah mengidam.... mahal pun kompom disapu.....



dan sekarang nie aku pulak teringin nak cari ikan tapah.... aduhhhh lamanya x makan... naseblah baik aku tak mengandung..... sesiapa ada port ikan tapah please inform aku.... nie mengalahkan orang mengandung dah nie... tahap air liuq meleleq dah nie..... slruuuuuppp....  menjejes pulak air liur nie.... pleeeaaseeeee...................


No comments:

Jom tengok gambo2.........