Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, January 30, 2013

Pahang kembali lagi

Kak Long dah balik Malaysia... so runtin cuti sekolah untuk ke Pahang kini kembali semula. Sejak awal perkahwinan, masa arwah bapa mertua ada lagi, setiap kali cuti sekolah agenda wajib akan ke Pahang rumah kak long. Siap sewa van ke Pahang ramai2 sama2.... aduh... seronoknya kenangan itu..... Tak sangka hampir 4 tahun masa berlalu kak long ke New Zealand. Kini mereka dah kembali dan kami kembali ke sini setiap cuti sekolah. So, dalam setahun tu 2~3 kali kami akan ke Pahang.... Keseronokan tetap terasa tetapi jika arwah abah masih ada tentu happening gilers..... dialah yang menceriakan suasana... bawa anak2 jalan2... makan2... shopping2.... sampai kaki Aisyah tersepit escalator kat shopping kompleks... pastu reramai gi klinik..... kenangan terindah bersama insan2 tersayang.... rindunya...... walaupun hanya sebagai menantu, tetapi family mertua memang hapenning..... meriah.... seronok.... gembira..... so, tak rasa kekok langsung bila bersama mereka..... seronok sangat2.....

Kali nie kami ke Pahang melalui jalan Segamat. Konon2 nak ambil Afiq yang telah seminggu lebih awal ke sini. Lepas balik dari Medan, Indonesia lepas.... mak mertua dan afiq terus ke sini. Perjalanan kami bermula dengan Majlis Kerja kawin diSegamat dengan Family aku. Kami konvoi beramai2 seawal pagi. lebih kurang lepas zuhur.... lepas makan di Majlis tersebut kami bersurai. Family aku yang lain balik ke Muar dan aku meneruskan perjalanan ke Pahang. Tu yang ayu jer si Aleesya nie pakai baju kurung siang2... he heh eeeee......

Dalam perjalanan, tak dilepaskan peluang untuk makan durian Segamat. Memang sedap....aku memang dah muak dengan durian, tapi oleh kerana rasa dia yang pahit tu... maka. pantang ditolak tepi. Aku nie bebenonya memang hantu durian, tapi sekarang bila makan banyak jer ada 2 kesan pada aku.... 1) Pening kepala 2) cirit-birit. Bukan sekali dua berlaku... banyak kali dah.....tapi sedap punya pasal, malam tu aku tak boleh tidur kerja masuk toilet jer kat rumah akak aku......

Kami sampai Kuantan pukul 4 petang. Konon2 nak buat suprise kat Afiq, sekali sampai rumah kosong... Mana mereka pergi nie? Call mereka rupa2nya mereka berjalan ke Terengganu. Mana tak Afiq suka... dapat jalan2 rupanya..... last2 kami ke tepi sungai nie... jalan2....

Hset tetap jadi mainan dia sekarang nie....
Anak yang mama kasihi.............
Insan2 yang mama sayangi....
Main menan nie sorang RM7
Tak beli pun ter'beli.... gambar 3D dan jam dinding...
Pembelian yang biasa berlaku....
Esoknya kami ke Sungai Lembing... alamak... gambar kat FB cik suami... lupa nak save.... kami naik jambatan gantung... Muzium then kami ke Air Terjun Pancing yang memang destinasi wajib bila ke Pahang..... Sekali sampai jer hujan.... dalam hujan2 tu jugak anak2 semua mandi... hi hi hiiiii...... Selepas penat mandi + makan2 kami pun balik. Konon2 nak makan kat Ana ikan bakar petai petang tue... sekali tutup daaaa...... last2 kami beli sate zul jerk..... banyak tu beli sampai esoknya pun tak terabes lagi sate tue...... nak kata sedap tu tak ler sangat... bolehlah... tapi babat dia mak aiiii... liat giler.... mahal pun ye jugak secucuk 80sen..... glemer pun pasal... nak gak try....

Isninnya aku ambil cuti.... kami ke Bukit Gambang Water Park.... Memang seronok.... Sorrylah gambar tak banyak sebab bila aku dah tercebur dalam air... hset dah tinggal.... maka gambar pun bye bye lah....... dari pengalaman kawan2 dan blogger, aku ikut nasihat datang seawal pagi... belum buka lagi aku dah masuk untuk beratur... hi hi hiiii... kiranya aku ler orang terawal disana.... seronok masa x ramai lagi.. main pun puas... bila dah ramai orang.... mula lain yang difikirkan.... tengahari tu kami makan kat sini, bilas2 dan kami pun blah....


sama2 rap.... so kamu masuk free ye angry bird merah......
see... kosong lagi kan.....
sementara dibuka, anak2 main nie dulu....
dan bergambar......

Nape sorang tu tak pakai baju angry bird?.....
Family mak...
Family Kak Long...
Tempat nie first mainan kami... dan aku paling ngeri.... ingat macam kat water world melaka je...
x nak naik sini lagi..... macam manalah afiq main sorang2 kat sini ye??...
Lega bila nampak dia.... berdezuppp hilang main dengan sepupu dia....
 

No comments:

Jom tengok gambo2.........