Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, January 30, 2013

Tesco

Rutin aku setiap mendapat gaji memang akan ke Tesco... Setiap bulan... beli tak beli tetap pergi... Bila dah pergi tak beli pun akan jadi membeli.... tak beli pun akan mencecah ratusan ringgit... hah sapa suruh ajak.... he he heeee.... sebab biasanya kalau ada barang dapur lagi aku malas nak ke Tesco... aku lebih suka ke Kip Mart hanya beli barang basah jer....  lauk pun lagi banyak pilihan nak dibandingkan dengan Tesco.....

Alkisahnya masa bulan November dulu.... (lama tueee.....), kami telah shooping beg, baju dan kasut sekolah. Shopping memang awal kali nie... papa dah bagi green light so kami on jer lah..... Sementara poket penuh... Nanti poket dah kosong jangan sesekali sebut sebut taw..... he heee heeeee.... Oklah, berbalik pada shooping barangan sekolah anak2.... Afiq dengan sekolah agama, kebangsaan dan Azim sekolah tadika. Tapi, ada seorang budak nie tetap kena belikan juga!!!... Nak kasut sekolah, nak kaler, nak beg sekolah... hah, last2 belikan juga. Anggap jerlah semua tu mainan dia. Tapi bebudak nie kalau ke Tesco memang dia buat macam rumah sendiri. Main ambil semua barang yang dia nak... main lari2 dan ambil jer barang tu penuhkan troli. Diam2 aku sorokkan satu2.... urrmmmm... anak2.... tapi, kalau menda tu betul2 dia nak sampai rumah tiada.... sediakan kapas tutup telinga kuat2.... dia akan melaung dan menangis!!!.....

Okeylah.... aku tak  nak cerita pasal barang2 yang dibeli tapi aku nak cerita pasal heroin aku seorang nie... dulu kecik2 kamu diam jer ye nak..... kamu tak banyak ragam... mama senyum jer jaga kamu.... Tapi, sekarang aduh...... buat mama pening dibuatnya.....Nak kasut sekolah... dah beli... nak kaler pun dah beli.... nak juga beg sekolah.... pun beli.... sekali dia pilih aduh 'huduh'nya beg dia..... tengok harga?.. pergh mahal tu.... cinonet jer pun RM50??... Pulak tu comot.... ada kunig2 macam dah lama giler beg tue... ada tahi lalat lagi.... geram!!!... Suruh amik yang lain tak der pulak yang kaler biru nie lagi.... yang tinggal hijau dan pink..... tak nak tu!!.... nak jugak yang biru huduh nie.... Last2 papa kata amik jerlah.... malas nak dengar dia menjerit menangis..... Papa yang bayar aku ikut jerlah... kalau aku bayar lama dah aku pujuk cari yang cantik.....
Ini beg sya sya okey!!!!....
See.... tengok betul2 huduh tak beg nie?...
 Selepas bayar semua... apa lagi... Tak nak beg dimasukkan dalam troli... Nak sorong beg dia..... dah tu main pusing2 hebes kena orang lain dibuatnya... hai anak2....
main tarik tarik.... tu ler mainan dia...
aleesya..... aleesya....

Tapi tak rugilah beli beg nie... walaupun ia mahal tapi tahan lasak... habes dia hurung bawak beg nie ke sana sini... ke rumah mak ngah dia... seret hantar wani ke sekolah (ikut akak aku). Akak aku cerita dia akan nak beg dia juga.... ada sehari tu beg tertinggal kat rumah aku dah abes menangis nak beg..... Naseb baik tak terperap dalam stor beg nie... tak pun jadi bahan tong sampah.... iyelahkan... anak2 aku nie lain sikit.... sehari jer aku bagi tempoh kalau beli mainan.... esok semua dah terbarai.... last2 tong sampah juga sasarannya.... Alhamdulillah, beg nie masih panjang umurnya.... Masih dimanfaatkan lagi.... Tak sia2 beli walaupun mahal dan huduh.... hahaha haaaaa.....



No comments:

Jom tengok gambo2.........