Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Saturday, January 26, 2013

waktu-waktu aku....

setiap pagi begini ler aku tempuh tak kira awal ke lambat ke tetap jemmm...
Dah hampir sebulan gambar nie terperap dalam hset dan lap top aku.... nak update tak tersempat pulak nak mengarang ayat bagai... aku ni nak mengarang bukan power pun ayat... terpikir2 sesuai tak nak masukkan... ada yang sentap tak nanti... atau paling takut ia menimbulkan perkara yg tidak elok dimana menjejaskan nama baik seseorang atau tepat kerja.... urrmmm, sebab tu kadang2 dah taip.. delete balik mana yang tak patut dikeluarkan.... urmmmmmmmm.....
 
 
Beginiler runtin aku sekarang... Afiq akan naik bas van dari depan rumah pukul 6.30 pagi... Alhamdulillah sempat dia sarapan semua aku pulak bersiap2 untuk ke tempat kerja. Aku keluar pukul 6.45pagi.... Gini ler keadaannya... walau masih gelap jeeemmmm memanjang untuk aku ke Nusa Damai hantar Akeesya.... Cik Suami pulak keluar jam 7.15pagi untuk hantar Azim....... Tapi bila aku hantar Aleesya dulu dalam waktu begini sah2 aku kelam kelibut huru hara dek mengejar punch card..... Masuk ND jemmm nak keluar sekali lagi menempuh jem sampai depan rumah akak aku!!.... sampai opis berlari2 genap2 hampir 7.30pagi......
 
 
Satu hari aku terlewat.... Aleesya terkencing atas tilam... dan Afiq pulak kena tinggal van... Aduhhh... dah papa dia menghantar Afiq... aku siap2 nak punch card sebab masuk 7.30pagi... sekali budak terkencing tu merajuk.... boleh dia tak nak salin baju kuyup pulak tu.... dah aku paksa dengan ganas bukak baju dia suruh mandi... pastu merajuk2 x nak mandi... geram betul.... pujuk pakai baju lain pun tak nak... nak jugak baju kencing busuk dia tu.... mau tak hangin... dah lah dah lambat... papa pun lambat kalau nak minta tolong dia hantar aleesya... dia pun sibuk ter'paksa hantar Afiq... Last2 aku geram aku angkut budak ni naik kereta..... menangis dlm kereta x nak pakai baju... aku bawak baju bersih tetap x nak pakai... nak baju busuk lagi yang di sebut.... geraammmm.... paksa pakai pun tak nak... baju yang aku bawak dia buang kat tingkap kereta!.. dia pun mengaruk dengan aku... abess berdasss dasss peluru kena kat montot dia yang x berbaju... x cukup kat bahu tangan kena pulasnya lain!!!.... Akhirnya aku angkut jer dulu punch card dalam keadaan begini.....
\/
 
\/
 
\/
 
 
Nampak tak dalam cermin tu?.... Aku sikit2 skodeng dari cermin tengok dia takut2 dia bukak pintu pulak.... budak nie bukan boleh caya..... Ini pun aku paksa suruh duduk seat ke 3... malu aku kalau member opis nampak!!..... Aku warning jangan sesekali duduk depan kat mama.... Naseeeeb baik dia dengar.... kalau dia duduk depan??... Member pulak nampak?.... Apalagi kalau mengaruk nak ikut masuk opis punch card?.... aduh mau x pitam dibuatnya??????.....
 
Tapi, bila dah punch card... aku pujuk duduk depan.... langsung dia tak nak.... pastu pujuk lagi nak beli aiskrim pun x nak..... sayunya hati nie.... kesian sangat2... menyesal sangat2 sebab lepuk dia dgn perasaan marah.... Mau taknya.... aku bab2 nak kerja nie dan ada yang buat hal mau aku x hangin... tapi Aleesya baru ler besar mana.... kalau dia tu dah sekolah lain ler.... menyesal sangat2.... anak yang masih tak tahu apa2 kena lepuk dengan mama sendiri.... sampai balik dia merajuk tak nak dengan aku.... Sobbbb... sobbb...sobbbbb..... inilah pengalaman pahit untuk tahun ini. Harap2 janganlah ia berulang kembali.... Mama sayang sangat anak2 mama..... Maafkan mama jika hati anak mama terluka.... semua ini tidak disengajakan.....
 
urrmmmm tapi aku seronok masuk kerja 7.30pagi... dapat buat persiapan awal kalau ada kelas.... masuk kerja awal... banyak kerja boleh buat.... best! Tapi, tak bestnya laki aku akan sampai saing ke opis dalam kul 7.45pagi siap hantar Azim... aku yang keluar awal akan sampai opis pun 7.45pagi jika hantar Aleesya selepas punch sebab jemmmm teruk di ND.... aku nie hantar bukan jauh beno... laki aku lagi jauh ke Kota Masai.... sama2 start kerja 7.45pagi... hu hu huuuu.....
 
Oklah... apapun Alhamdulillah alah bisa tegal biasa.... tetap kena tempuhi.... kerja pun dah nampak stabil dengan waktu baru... bangun tidur kena awal.... kira dah okeylah sekarang nie.... jarang ada terlewat macam hari tue.... hu huuu huuuu.....

No comments:

Jom tengok gambo2.........