Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, October 31, 2011

Air tanganku???....










Tak tahu nak mula tang mana dulu... lama rasa tak update blog... the latest pada khamis, 20 Oct 2011. Maksudnya sudah seminggu aku tak update blog aku nie ek.... dah tu banyak juga cerita disebalik kesepianku ini.... walaupun aku menyepi tapi aku menyibuk membizikan diri setiap hati buka blog demi blog... resepi demi resepi... study resepi demi resepi mana yang aku minat dan mampu buat!..... ha ha ha haaaa......

Dulu2 'pernah' aku buat kek atau kuih muih tapi aku just tolong dan tolong... tetapi Deepavali Day lepas (Rabu) aku pun membuat operasi membuat ini kek karamel kegemeran anak2 dan suami tercinta!.... urrrmmm..... nak kata menjadi tu, rasa dia memang aku suka tetapi kaler dia... hampeh... suram aje.... aku kurang letak pewarna.... sekali buat kali kedua (Hari Khamis) dah terlebih kaler lah pulak... ha ha haa.... namun rasa dia membuatkan akak2 aku mintak resepi!... Mak mertua aku memuji!.... uish... mau tak bangga!... Tapi, mak aku tak suka... dia bab rasa2 yang macam nie memang tak boleh terima tekak dia..  lebih sikit masin ke manis ke... urmmm mula lah bising... memang menjaga kesihatan!.. dan semoga mak dan abah kekal sihat dilindungi Allah hendaknya.... 
 
 Makin sihat ler nampaknya buah hati aku nie...... habis sebijik kek kami makan anak beranak!.... 1/4 bawak kat opis dan bawak balik kampung... 3/4 lagi aku, anak2 dan cik hubby yang ngap!...
 

Yang nie pulak aku buat masa hari Jumaat... Tiga hari berturut2 memasak kuih!... Lagi pulak kuih apam nie aku buat sebab malamnya aku buat Yassin lelaki dan besday anak sulungku!...  So, dapatlah 2 kuih hasil air tangan mama dia sendiri!.... Pertama: Apam  Kedua : Kek Karamel
Tetapi, aku telah melakukan kesilapan juga pada apam aku nie.... Aku tak letak penuh... tapi bukan aku yer.. besday boy yang masukkan dalam cup... aku bancuh jer... dia yang masukkan filling blueberry dan dia yang kukus... aku pulak just pantau sambil mengemas2 rumah..... Anak bujang aku nie nampaknya memang suka tolong aku kat dapur... sangup duduk berejam2 tengok aku masak! apalagi kalau dapat tolong, lagi dia suke...... mudah2an Afiq jadik anak yang rajin, bijak dan soleh yer sayang....



No comments:

Jom tengok gambo2.........