Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, October 31, 2011

Depavali 2011



 
 
 Kami ke sini jam 11.15 pagi dari AT5
 
 Sasaran telah dijumpai!.... Alamak... ramainya orang?...

Aku just bungkus lauk jer coz masih awal dan masih kenyang... tujuan asal kami hanya nak beli :
1) Belangkas
2) Asam pedas kepala mayong
Tapi terbeli lagi :
3) Asam pedas ikan sembilang (gara2 teringat blog cik bunga). Laki aku tak makan ikan nie.. sebab tu wajib beli sebab kompom tak akan masak!...
4) Ketam Nipah @ Ketam Bangkang coz puas cari masa laki aku disuspek denggi!
semua marvellous!!!

Akhirnya kami kesini pulak selepas membeli lauk pauk. Nasib baik dapat belangkas tu!!!... Padahal baru pukul 11.15... Aku lah orang terakhir yang dapat dan hanya tingal saki baki jer... banyak dapat kaki.... hu hu huu.... kaki pun kaki ler.... peberet laki aku tue... cian dia...

Hah!... yang paling atas tue adalah pesttime aku makan... bapak aku beli kat depan. Orang semenchu jual katanya... "Shell' bapak aku kata nama dia.... tapi aku tak berapa suke.... Lagi satu, Hidangan atas tu adalah second trip untuk akak aku yang baru datang... banyak yang dah habis masuk perut kami yang first trip... he heh eeee....










Selepas membeli lauk pauk tadi, kami ke Jeti Teluk Sengat lepaskan gian anak2 aku yang asyik nak tangkap ikan. Kebetulan air tengah pasang... suka ler dia orang.... Lepas layan anak2 kat sini kami pun balik... Jam pun dah pukul 1.00. Maka perut pun mula berbunyi... kami pun makanlah menu2 yang kami beli tadi dan menu bonda tercinta masak untuk anak2, cucu dan menantu dia balik hari nie.... Lepas jer aku siap basuh pingan akak aku pulak balik sorang demi sorang... semua balik!. Paling last sampai kak wazed yang dari balau... sampai umah mak kul 5 petang... he eheeee....







No comments:

Jom tengok gambo2.........