Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, October 20, 2011

Aktivity Area Bandar Penawar

Sabtu lepas... aku dan keluarga belah mertua telah ke Desaru Utama untuk melihat show house kat situ.... ops...ops... ops..... bukan aku nak beli rumah yer!.... adik ipar aku yang telah membeli rumah disini... harga?... urrrmmmm.... boleh tahan gak lah... Kalau aku memang belum mampu nak beli rumah cengitu... gaji laki bini pun belum tentu mampu nak bayar bulanan rumah cengitu....  he he he he.... rumah sekarang ek semua dah up up up double triple price dia.... giler lah kalau fikir2 harga rumah sekarang nie... syukurlah aku dah ada beli rumah dari dulu lagi.... rumah lama aku pejam mata jer lah bayar kira wasiat untuk anak2 suatu masa nanti.... rumah tu agak kecil... kini kami bagi mak mertua tinggal selagi ada hayatnya...  bak kata pepatah... berbaktilah pada ibu bapa selagi ada hayatnya... kalau mereka dah tiada... menangis pun tak de guna... itu jerlah yang mampu kami sumbangkan buat ibu... nak bagi yang lebih belum mampu... itu pun terkial2 jugak nak membayar 2 rumah... perbelanjaan 3 orang anak... urmmm... zaman sekarang nie cabarannya pun memang lebih... memang kena pandai budget... tu yang sampai sekarang masih takut nak beli keta baru.... owwwhhh!... impianku.... semoga cepat tarcapai......ngeh..ngeh... ngeh.....

 buat sand art untuk anak2.....
 
 inilah hasil anak  no 2 mama... cantik sayang....

 ini lah hasil kami semua... amacam cantik tak?

 Selepas belek2, jenguk2, tinjau2, renung2 kat show house tue.... Apa yang aku belek, jenguk, tinjau dan renung tu?... aku nie kalau dah ke show house bukan nak belek rege dia ke hapa ke?.. tapi aku dok skodeng decoration rumah dia... baik kat dapur ke... bilik tidur ke... ruang tamu ke.. bilik air ke.. semua aku skodeng sambil berangan2 sendiri... ha hahaa ha haaa... berangan jer lah aku nie tak sudah2......

Selepas penat berangan2 dan skodeng sana sini.... kami pun ke Adela rumah Pok Teh kerana minggu depan Pok Teh akan ke Tanah Suci.... Hubungan antara keluarga belah mertua bersama adik beradik, pak cik mak cik semua alhamdulillah... rapat. Aku suka.... rasa lebih mesra. Walaupun nama pak cik aku anggap macam mak abah sendiri... macam keluarga sendiri... mereka sangat2 pandai melayan tetamu, tidak sombong dan hubungan menjadi lebih mesra...

Kat rumah Pok Teh... Aleesya sibuk nak pakai cermin mata.. suka lah tue... sebab cermin mata aku selalu jadi mangsa rampasan beliau!.....

Lepas lepak2 rehat2 kat rumah Pok Teh kami ke Tanjung Balau pulak lepas Asar. Anak2 memang dah sibuk memanjang nak ke sana dari semalam.... Kat sinilah kami berbual2 bersama2 sepupu dan ipar duai yang lusa anak2 akan mula exam sekolah agama.. aku terkedu mendengarnya sebab Afiq tak der cerita pulak... bila tanya dia kata 8 hb Nov.... hu huhu...  sabo jer lah anak aku nie!....
 


  
memula sampai pasang khemah dulu..... pas tu apa lagi... mandi ler....


 tengok upinipin berdua tue... tu ler sepupu akrab dia yang tidak boleh dipisahkan...

 ni pun sepupu rapat gak.. tapi Afiq malu2 sebab ustazah kat sekolah tak bagi rapat2 dengan bukan muhrim....he hehee.. tapi nie?... dating kah?
 

No comments:

Jom tengok gambo2.........