Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, July 18, 2012

Explorasi Batam JKM 2012

Dalam Feri dari Johor Port Ke Batam Centre
Minggu nie kerja sangat2 mencemburui saya untuk mengupdate blog kesayangan saya. Alamak!.. skemalah pulak ter'saya2.... he hee heee... iyelahkan ini merupakan program RASMI yang dibuat oleh suami tercinta untuk pelajar2 dibawah Penasihat Akademik beliau. Aku pulak sibuk nak jugak mengikut sebagai pesyarah pengiring dan tak lupa nak join CSR program di rumah Panti Asuhan. Iyelahkan... sekarang nie kalau nak buat SKT ke... nak naik pangkat ke... kena ada menda2 nie semua... baru senang sikit... kalau tak de... urrmmmm.... dok diam gitu jerlah gamaknya!....

Actually, program Explorasi Batam Jab. Kej. Mekanikal PIS 2012 telah berlangsung pada 30 Jun 2012 hingga 2 Julai 2012. Hah! disebabkan cik suami sibuk menjadi bapak pengantin... maka secara automatik cik isteri juga mendapat tempiasnya!!!!.... perrghhhh..... bukan senang nak handle program ye... cian tengok cik suami.. tapi ini ler cik suami saya!!!.... Dia ler peneraju aktiviti di JKM khasnya dan di PIS umumnya...... Dialah satu2nya pensyarah yang berani mencuba melaksanakan program pengantarabangsaan pelajar2nya... urmmm.... bukan senang ye... sampai ke KL turun naik uruskan semua nie untuk mendapatkan kelulusan!!!... Apapun semoga semua usaha dan tindakan yang dilakukan oleh beliau akan mendapat MANISnya suatu hari nanti.... AMIN....

Dan.. harap2nya cik suami tidak melupakan pengorbanan seorang isteri dan anak2 kerana sering ditinggalkan... uwaaahhh... hampir setiap minggu cik suami meninggalkan kami.... apalagi sekarang dengan Jawatan baru sebagai Pegawai Sukan PIS.... Apapun tahniah atas perlantikan Jawatan yang baru ini... Semoga ianya memberikan rezeki yang lebih buat kami sekeluarga.... Amin.... 

Atas kesibukan cik suami....  aku turut merasainya.... rumah memang tak usah nak cakap dah.... Sampaikan inilah kami pertama dan harap2nya kali terakhir ler....  aku  boleh terlupa 1 Julai itu adalah my besday!!!.... bayangkan ler.... tak pernah2 aku lupa boleh pulak kali ini terlupa.... tup tup masa di rumah Panti Asuhan kawan2 mengucapkan "happy besday".  Ish... besday aku ke hari ini... sungguh2 aku terlupa!... Akukan kalau cuti .. memang sori ler nak bukak FB... tak der masa.... masa cuti aku adalah untuk rumah dan anak2.... urrmmmm...... Tapikan nasib baik aku lupa sebab cik suami sah2 memang lupa... Kalau ler aku ingat dan cik suami lupa.... tentu aku sedih...  iyelahkan... mengharapkan insan tersayang mengucapkan HB... bagi hadiah ke.... sekali hampa... aduhai lagi ler sedih!.....

Okeylah berbalik Program Batam.... hari pertama adalah Lawatan ke Tg. Pinang.(Kg Penyengat).. Hari kedua buat CSR di Panti Asuhan Miftahul Hasanah, dan hari ke-3 adalah Lawatan ke Politeknik Batam..... Hari pertama memang amat2 penat sebab kerja turun naik feri memanjang dari pagi sampai ke malam!!!.... Memula dari Johor Port ke Batam center... then dari Batam ke Tanjung Pinang kemudian naik boat pulak ke Pulau Kg Penyengat... kenapa nak ke Pulau Kg Penyengat tersebut??.. sebab kat sini banyak tinggalan2 sejarah kesultanan zaman2 dolu2....  Jom layan gambar2...
Menunggu Feri Ke dua dari Batam nak ke Tanjung Pinang

Belakang tu ler feri kami nak ke Tanjung Pinang.... nape tue... mmg mabuk laut hari nie...
Selamat sampai di Tanjung Pinang.. muka mabuk laut... 6 kali naik feri dari pagi sampai malam...
Nak ke Pulau Kg Penyengat... naik boat... perrghhhh... anak2 suka ler naik boat nie... aku?.. kecut perut rasa..
Anak didik cik suami... 16 orang semuanya...
Mana tak anak2 suka.... open air tue....
termasuk budak kecik nie... suka sangat!.. Mama dia yang ngeri tengok anak2 nak duduk sendiri...
See... I'm Happy Mama....
Sekali sampai terus hujan lebat daaa.....
terpaksa berteduh dulu....
Lepas hujan teduh kami bersiar2 di seluruh kampung ini... Tiada kereta langsung ye disini....
ini ler kenderaan yang kami naiki... beca motor.. sewa RM10/motor
Muat lagi tu Mama dan Papa + Aleesya untuk 1 motor... kah kah kah...
Banyak tempat sejarah kat sini... tapi masa terhad kat sini 1 jam je ada....
Perigi yang sudah 200 tahun... ada sejarah tersendiri...
Pusat pemerintaahan zaman dulu...

Cantik tempat nie...
Masjid ini ler simbol Kg Penyengat!!... Masjid yang dibuat dari putih telur tanpa simen @ paku....

Sayang anak2 mama...
Terima Kasih  banyak2 Ucu Iki kerana jaga anak saudaraMu bertiga ini.....


Masa untuk pulang....
Isteri Pengarah PIS turut join program ini.... sangat2 respect beliau....
Muka dah penat... senyum terpaksa...
Oklah.... iniler progam Explorasi Batam untuk hari pertama.... untuk hari ke dua kamera aku habes bateri.... tengoklah, ada masa aku update lagi nanti... babai....


No comments:

Jom tengok gambo2.........