Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, July 18, 2012

Explorasi Batam Part2

Bersambung untuk hari kedua kami di Batam. Okey semalam dah puas membelah lautan badai... mak oiii....  ngeri jer rasa kalau masa time hujan dan laut bergelora... dalam hati banyak2 berdoa jer time tue.... puas membelah lautan luas... hari kedua kami hanya di Rumah Anak2 Yatim dan disini dikenali sebagai Panti Asuhan Yayasan Miftahul Hasanah. Kami menyampaikan sedikit sumbangan bentuk 'wang' dan kami melaksanakan kerja2 mengecat ruang makan. Jom layan gambar2.....

Klik...

Klik....
Tadaaaaa.... dah siap satu ruang....
Sesi perbincangan  bersama Pengurus Yayasan tersebut
sesi memulakan majlis
Penyampaian Sijil CSR dari pihak Yayasan... Terima Kasih banyak2...
Sesi bergambar bersama anak2 Yatim
Sekali lagi...
Selepas membuat program CSR, petang tu adalah aktiviti disekitar Kota Batam. Aktiviti bebas untuk peserta... yang nak shopping pun boleh.. tapi aku langsung tak beli apa2 sebab semua mahal2 dan harga sama jer kat Malaysia..... 

Oleh kerana hari ini my besday... so, kami hanya minum2 dan makan kek jer kat kedai kek... nak makan berat dah kenyang.... aku pilih cheese cake.... tapi tak sama yang aku nak... kek tu harga dia sepotong dalam RM3 dan air teh terik pun secawan tu RM3.. mahal tak?... Kek tu aku ingat lemak2 dan soft macam kat sini, rupa2nya kek span then diparut cheese kat atas dia.. last2 Afiq tukang habiskan kek aku..... urrmmm......

With my lovely hubby and childrens
Okey.. aku masukkan terus program untuk hari ke-3. Hari ke-3 merupakan lawatan ke Politeknik Batam, Indonesia. Selepas sesi lawatan, sesi pulang ke Malaysia.... Oleh kerana aku tiada camera @ habis bateri masa nie, so ini ler hasil copy and paste aku dari gambar2 yang diupload di FB.. TQVM coz share gambar2 kami.....

Bapak pengantin yang sentiasa bizi...
Gambar kenang-kenangan di Politeknik Batam, Indonesia
Alhamdulillah... selesai sudah matlamat cik hubby untuk membuat program antarabangsa. Alhamdulillah, lega dan semuanya berjalan lancar... Tahniah cik hubby..... bukan senang nak buat program begini. Kesian beliau, sibuk kesana ke sini.... ruang untuk berehat2 kini memang tiada dalam kamus hidupnya.... setiap hari bekerja.. hujung minggu pun bekerja membawa pelajar2 camping ler.. lawatan ler...dsb. Tak dinafikan, sebagai seorang isteri normal.... aku memang selalu juga bising sebab tak der rehat bersama keluarga. Tapi apakan daya, beliau seorang yang sangat2 bercita2 tinggi dan sangat komited dalam melakukan sesuatu kerja. Kalau orang lain tengok kerja susah dah pening.. lari dari kerja dsb.. tapi itu bukan untuk beliau.... bagi ler kerja susah mana pun... dia akan kata 'ok', 'no problem', 'nanti i buat'..... hah itu ler ayat dia... kadang2 geram pun ye... tapi, dia nak buat.... dipersilakan... (jangan peningkan saya sudah ler ye.. hi hi hii...). Kadang2 terasa sedih apabila soalan "papa nie asyik work jauh je...." terpacul dari mulut anak2. Mulalah hati ini tersentuh.... sedihnya rasa.... kalau dia x cakap aku still okey lagi... ha ha ha haaaa....

Atas usaha yang telah beliau lakukan, Alhamdulillah lebih sudah 5 surat khabar rasanya semua program beliau untuk tahun ini keluar paper.... seingat aku yang sebelum ni surat khabar Berita Harian versi Pendidikan Jumaat, 25 Mei 2012... paling besar sebab hampir 2 muka surat penuh cerita tentang Program beliau ke Batu Maloi, N9........  urmmm.. nama pun terpampang tulis, Mohd Fairullah Muhammadon, Pengarah Program.... urmmm... harap2 cik hubby simpan ler paper tue yer... bila dah selalu sangat keluar paper, nampaknya dia dah mula x kisah dah... main letak sana sini jer paper tue... hi hiii hiiii.... (Jangan maree...).

Okey, baru2 nie keluar paper lagi cerita aktivity beliau ke Batam.... hah yang nie ler punya cerita dah keluar paper hari Isnin, 16 Julai 2012... Akhbar Metro..... sesapa yang rasa2 ada muka cecepat cari paper tersebut... hi hii hiiii.......

Agak2 sama tak gambar yang kat atas tu?...
Tahniah Cik Hubby....  Semoga usahaMu mendapat keberkatan yang Maha Esa....
 ** Buat Cik Suami :-
Apapun jangan lupa pada saya dan anak tau.... sejak selalu ditinggalkan nie, sejak terlalu sibuk dengan kerja, sejak selalu sendirian dihujung minggu saya terasa kelainannya.... Terasa macam kehilangan... terasa hilangnya penghibur hati.... dan kadangkala syaitan menghasut jiwa ini.... memikirkan yang bukan2 tentang cik suami..... Ya Allah, satukanlah hati2 kami... berikan sinar kebahagiaan buat kami.... berikan kesabaran buat kami.... berikanlah rezekiMu ya Allah pada kami... Amin....

Saya sayang awak!!... mueh meh mueh... he heheeee.....



No comments:

Jom tengok gambo2.........