Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, July 7, 2011

Di awan biruuuuu...............

Agak2 kalau ke New Zealand dan teringin nak naik kereta kabel... bolehlah ke Rotoua Skyline..... Memang best bro!..... Kereta kabel kat sini memang tak takut dan hanya ada 1 stesyen aje.... (mana ada kereta kabel penakut erk?..) means, tak macam kat Langkawi atau Genting tue.... Memang aku gayat kalau naik kereta kabel sebegitu!... tak mu naik lagi rasanya!.. Tapi yang nie bukitnya taklah tinggi sangat dan takkan lah rendah pulak kan.... sedang2 jer lah..... Kalau kesini, nak panjat bukit tinggi ni memang kena naik menatang nie... 'Gondola'.....Aku naik 1 family aku dan 1 gondola lagi dinaiki oleh family kak long........ Jom tengok gambar2......
Masa mula2 naik... ni dalam gondola lah nie... berlatarbelakangkan pemadangan New Zealand yang sememangnya cantik!!......

Aku dan anak2.......

Aku dan suami... dan terselit jugak dak kecit nie... hu huu hu...
Aku sampai dulu.... lepas aku mereka ni pulak sampai.......
Yang nie dah sampai atas... (dalam hati... nasib baik tak naik yang buai atas tue.... pergh, kalau nak menda tue ngeri jerk rasa apa lagi bawak Aleesya!...) Mak mertua aku pun dah takut... Nasib baik tak naik buai tu.. mak tak nak naik!.... ha ha ha haaaa..... Maklumlah... makin berusia... berat badan nie makin bertambah!.. kalau dulu2 maybe rasa kompiden sket!!......
Ok tiket dah beli... kita naik luge pulak!.... Kak Long dah pernah naik... so, dia bagi peluang kat aku pulak!.. TQ kak long dan mak coz sudi menjaga Aleesya!.....
Memula kena pakai helmet nie.... Untuk keselamatan!!!....
Inilah dia luge yang aku naik.. Memula terkial2 gak tak faham macam mana nak bawak!... Rupa2nya senang jerk... best3... memang best... dan lagi best kalau kita main lumba2..... main luge nie menuruni bukit yang kita naik menggunakan gondola tadi... sampailah kat bawah.... dah sampai bawah.... tup tup..... Mizah.. kita sampai mana nie Mizah.. macam mana nie Mizah... Kena naik menda nie ke?.. tak der jalan lain ke?... hu huhu... Rupa2nya kena jugak aku naik buai nie!.... ha ha haaaa.... dalam takut2 tue bila dah naik... mak ai!..... best giler!.....

Aku dan Mizah... Nasib baik ada Mizah... kalau tak mau terkial2 aku nak buat apa.... Lepas turun dengan luge naik semula dengan buai nie.... Tengok... bawah buai tu dia sangkut luge tadi dan bawak naik atas semula!.......
Gambar ketika sebelum naik luge.....
Bila semua dah sampai atas...... so, kita semua bergambar2.....memang cantik view dari atas bukit... nampak sekitar Rotorua yang cantik...... Walaupun tengok gambar nie macam selamba jer kan, tapi dah nama atas bukit... Kalau kat bawah dah sejuk... apalagi kat atas!...memang lebih sejuknya kat sini!......
Inilah kami semua..... Kami satu keluarga!...
Lepas main2 kat atas nie.. sebelum turun, aku beli lah sikit2 cenderahati yang mana berkenan... nak jadikan kenang2an.... lepas beli2 sikit kami pun blah dan turun menaiki gondola seperti kami naik tadi.......

Nak tengok gambar2 lain dan cerita dari kami lagi jom klik sini!.....

No comments:

Jom tengok gambo2.........