Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, July 28, 2011

Abang Ngah....

Bila sedar diri... baru ku ingat yang putera keduaku ini banyak yang aku terlepas pandang.... dari kecil sampailah dia membesar.... Maafkan mama sayang, andai suatu hari nanti anakanda membaca blog bonda ini... Janganlah berkecil hati. Sesungguhnya bonda terlalu sayang padaMu.... Muhammad Asrul Azim.....

Kalau tengok2 gambar2, hati Mama terkilan sayang sebab gambarmu tidak sebanyak abang dan adikMu Aleesya... Ingatlagi, masa bersalinkan abang long.. Mama suka sangat ambil gambar. Setiap bulan ada sahaja gambar yang kuambil. Masa tu Mama baru beli kamera... anak baru seorang... memang excited. Masa mengandungkan Abang Ngah, memang mama rancang dan impian mama menyusukan abg ngah sekurang2nya 2 tahun tercapai. Mama memang sentiasa disisi abg ngah hinggalah abg ngah membesar kini. Abg Ngahlah anak mama yang tak pernah mama tinggal walau kemana jua.... Impian mama tentang itu berjaya tetapi mama betul2 terlupa untuk kita bersama2 bergambar.... sorry yer sayang......


Tahun 2008, barulah kami perasan yang kami dah lama tak bergambar. Masa tu abg ngah dah pun berusia 1 tahun... sedihnya rasa, gambarmu tidak banyak mama simpan.. maafkan mama sayang... sejak dari itu, mama sedaya upaya mengelakkan kejadian ini berulang lagi.. Mama mulai mengambil semula gambar2Mu... baik video ataupun photo. TETAPI....



Sekali lagi baru mama perasan, sikitnya gambar mama berdua denganmu!!!!!.... Bukan mama tak mahu ambil tapi, abang ngah memang susah nak ambil gambar!... bila mama ajak, abang ngah selalu mengelak... lari lah.. buat2 muka lah.. macam2 taw abang ngah!.... Hari ni mama puas cari gambar kita berdua... tetapi tiada... kalau ada pun gambar abg ngah sorang atau dengan orang2 lain... atau dengan family kita tetapi gambar kita berdua rupa2nya tiada sayang!!!.... TIADA.... air mata mama rasa mahu menitis disini atas kejahilan dan kealpaan mama tentang ini......kalau ada pun, entah dah selit kat mana pun mama tak tahu.....

Bila tiada gambar kita bersama... kelihatan seolah2 mama kurang menyayangimu.... jauh sekali dihati mama... Mama amat sayang dan amat2 mencintaimu sayang... tidak dapat mama nafikan, abang ngah memang anak yang aktif.... jauh lebih aktif dari abang long... tapi mama tetap sayang. Aktifmu adalah normal sebagai sorang kanak2 yang senang meneroka alam sekeliling.... Semoga Abg Ngah menjadi anak yang bijak!.... walauapapun jua... mama sentiasa dan tetap menyayangimu hingga akhir hayatku.... andai mama ada terguris hatimu, maafkanlah mama....

Mulai detik dan saat ini... mama berjanji akan memberi lebih perhatian buatmu.... semoga abang ngah dilembutkan hati supaya dapat dengar kata2 mama dan papa, abang ngah menjadi anak yang baik, bijak, pandai dan menjadi anak yang soleh yang sentiasa mentaati perintah yang maha esa..... I LOVE YOU muhammad asrul azim bin mohd fairullah.....

2 comments:

Nida said...

Salam As..

samalah dengan Kak Long, takde gambar Azi masa baby.. dulu gambar Mizah banyak maklumlah anak pertama (ambil pakai handphone buruk), gambar Anis lagi banyak sebab masa tu dah ada kamera... gambar Azi?????? kesian dia

Asmida said...

ooo... ada gak yang sama As ek... he he he... tu ler... cian kat anak no2 nie.. bukan kita abaikan tapi sikap dia memang lain susah nak digambarkan.....

Jom tengok gambo2.........