Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, July 25, 2011

Hamper... dan lagi... dan lagi.....

Rezeki tahun nie... Alhamdulillah.... bulan lepas kami dapat hamper dari lebuhraya E22.... Sukanye bukan main lagi.. Maklumlah... kami nie bukan jenis mudah dapat cabutan bertuah ke.... hapa ke.... susah bebeno nak dapat.....
Jumaat lepas, selepas meeting jabatan sekali lagi namaku dipanggil untuk menerima hamper...... hah.. bebunga2 lah hati tu sebab dapat hamper!.... Ala, bukan aku nak sangat jajan2 tue... tapi rasa bangga tu tak lari sebab rasa bertuahkan... kih kih kih...... Bertuah sebab salah seorang yang menang FRP terbaik sesi Dis 2010 yang lalu...

Amboi!... peluk sakan!... Sayang sangat ke kat hamper tue?.... bukan apa.. lama dah tak dapat hamper2 gini... lama dah aku nak hadiah dari Jabatan... cuba2 tak dapat2... Alhamdulillah percubaan kali ini aku berjaya.... Dulu Kuiz Quality... Kawan baikku Intan dapat.... sama2 masuk.. sama2 hantar rezeki memihak padanya... kemudian, FRP... senang jer sapa paling cepat hantar FRP dia menang.... Masa tue ingat lagi Kak Ita Alwi & Mas'ud dua2 memang FRP terbaik... jeles beb!... Apa?... rezeki nama Ita kot?... then, lepas dari peristiwa hamper tu aku bertekad nak hantar FRP paling awal.... Alhamdulillah... seperti yang Allah janjikan, jika kita ikhlas insyaAllah kita dapat ganjarannya... Apa yang ikhlas?... Ikhlas beb... alang2 memang dah kena buat FRP... Aku ikhlas menyiapkan FRP on time... (dalam hati, kalau ada rezeki adalah... tak der pun tak per sebab kita tetap kena buat FRP tu...).

Apapun, aku bersyukur padaNya.... Niat lebih besar nak dapat APC tahun tu tapi apakan daya kan.... Cita2 tue memang ada... lagi pulak tengok cik hubby yang memang berkerja dengan tekun.... Aku pun terdoronglah jugak... tapi, tiada rezeki... Cik hubby dapat masa gred 29... gred 32.. alhamdulillah... sekarang dah 42... "semoga dalam waktu terdekat nie dapat sekali lagi untuk gred 42 pulak yer"... then, boleh mintak 44 pulak yer.... Jika tida rezekiku, rezeki buatMu jua cukup membanggakan aku... apa lagi kalau aku yang dapat kan.... kih kih kih.... Mudah2an... siapa yang tak nak... aku juga bertekad untuk bekerja dengan rajin dan sedaya upaya menjadi pekerja cemerlang disini.... Mudah2an....
Lepas je abis meeting tue... acara membuka hadiah... seperti yang aku cakap... ikhlas dan jujurnya bukan aku nak sangat jajan2 nie tapi cuma berkongsi rasa bersyukur dan dihargai dengan usaha yang telah kita buat.... Apa lagi aku memfaraidkan jajan2 tue pada rakan opis.... sapa cepat dia dapat..... aku amik sekotak kek gulung jer buat suami & anak2 tercinta.... seperti yang aku dah cakap, aku bukan nak membangga diri disini tetapi sekadar berkongsi rasa bersyukur dan dihargai dengan segala usaha yang telah kita lakukan. Semoga, kita semua akan motivasi dan bekerja dengan lebih cemerlang lagi pada masa akan datang.... Mudah2an.... AMIN...

No comments:

Jom tengok gambo2.........