Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, July 25, 2011

Salji melanda Christchurch....


Sebelum
Selepas

Kini berubah..... dulu kami kesini baru nak masuk winter..... kini memang salji mula turun disini..... nampak macam seronok jer kannnnnn....... weeeeeei..... bestnya main salji.... hajat dihati memang teringin nak pegang salji, tapi hajat belum kesampaian... hari tue masa ke New Zealand bawak anak2 kecil. So, memang tak sesuai langsung kalau ke tempat salji. Masa diChristchurch hari tu pun Aleesya meragam kesejukan dimalam hari.... ialah.. kalau siang, suhu bolehlah sampai 8 darjah celcius.. kalau malam..... sampai -1 darjah tue..... mana taknya dia merengek... tapi di Auckland... happy memanjang dia..... sebab suhunya tak sesejuk di sini.... ermmm, angin kutub selatan.... Negara mana lagi kalau yang paling hampir dengan kutub selatan kalau tak New Zealand?..... Minyak urut pun boleh beku.. bayangkanlah.... kalau buat air panas pun, tak boleh tuang.. kalau tuang kena terus minum... sekejap je sejuk.... aku kat sini memang tak mandi... sejuk bangat beb walaupun dah ada water heater...... agaknya bil elektrik rumah mereka kat sini berapa agaknya... water heater semua... dari ruang tamu, bilik, bilik air, dapur sampailah ke toilet... semua guna pemanas.... kalau tak de pemanas pulak?... uish, tak dapat aku bayangkan.... boleh ker aku hidup kat negara sejuk cengini ek?... Syukurlah, kita dilahirkan diBumi Malaysia yang beriklim khatulistiwa, ada panas dan sejuk sepanjang masa..... Tiada gunung berapi... tiada gempa bumi.... tapi, masih ada yang tak rasa bersyukur nak jugak merusuh disana sini.... uish... entahlah.... Jom kita tengok perbezaan masa aku pergi kesana sebulan yang lepas....... Layannnnnzzzz......

Sebelum ( Dirumah kak Sabariah & En Haneff)
Selepas (Maaf yer... gambar aku copy dari FB En Haneff)

Sebelum
Selepas

kalau buka balik blog yang aku tulis..... Link, Kami telah menumpang dirumah kak sabariah dan En Haneef selama 2 malam.... dan mereka jugalah banyak membantu mengambil dan menghantar kami di Airport untuk ke Auckland... Terima kasih banyak2.....

hah lagi satu.... gambar nie secara kebetulan yer.... aku puas cari gambar kak sabariah 'kalau boleh' tapi tiada untuk aku bandingkan sebelum dan selepas coz aku nak carik gambar yang serupa.... kebetulanlah pulak muka En.Hanef jer yang ada.... maaf banyak2..... aku nak bukti dan tempat yang sama sebenar2nya ... tiada kaitan yang hidup atau mati... ( Takut jer kang ada yang salah faham )...
Sebelum
Selepas


Selepas

Errrm... macam mana lah ek sejuknya kalau gaya gini?... dah tak payah main snow kat tempat lain dah kan... leh main depan rumah jer... kih3.... Sure 2 beradik tue suka main salji..... Oklah.. aku pun ketandusan idea sebenarnya... tu yang ayat pun dah tongggang terbalik coz jap g ada kelas... ok, babai.....

No comments:

Jom tengok gambo2.........