Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, June 27, 2011

4rd Day - Blue lake & Rotorua

Malam tadi kami tinggal di Homestay kat Lake Topu.... Memang cantik... besar... selesa.... rumah 2 tingkat penuh dengan perabot, heater, alatan dapur lengkap, oven, pinggan mangkuk senang cerita semua ada termasuklah mesin basuh yang terus siap kering tue!..... Terima kasih kak long & family coz bawak kami jalan2 kat sini... memang pack @ penuh jadual perjalanan kami disini... no rehat2... no tido2 lama2.... Aku kan kaki tido... so, lupakan lah!.....
Gambar Azim dan Papa tengah memanaskan badan... ops!.. memanaskan tangan..... hi hihihi..... (kat ruang tamu)
Ni ruang dapur.... peralatan yg memang cukup lengkap!...
Hah... ni dia bilik tidur tingkat atas... kiri Angah dan kanan Along yer....
Tengok dekat sikit..... inilah bilik kami!..... memang selesa....
Ni pulak kat ruang tamu... TV?.. DVD??.... semua ada.....

Gambar kat atas tu adalah gambar homestay kami.... memang selesa.. 2 tingkat tapi.... tingkat bawah tak guna pun sebab sejuk bangat seh kat bawah tue.... tak tahan!... kami semua berkumpul dok atas jer..... Pagi2 kami dah bertolak... Memula kami Ke Wai-O-Tapu dimana kawasan Gunung Berapi NZ yang masih aktif.... Perjalanan memang penuh dengan asap dan bau sulfur yang busuk.... Ok cerita pasal Wai-o-Tapu aku asingkan yer sebab tertinggal kat sini.... Petangnya kami ke Rotorua skyline. Seperti biasa perjalanan agak jauh... kami berhenti rehat makan dan solat di Blue Lake... Cantik tempat nie tapi SEJUK sangat... aku tak tahan... tengoklah Aleesya, aku paksa dia pakai topi... Tangan aku naik keras duduk sini... tak tahan woo!........
Inilah keje dia... main jerk... ni dia main dengan tulang ayam.... Marah betul kalau aku amik tulang dia tue!.... hah.. kalau hidung dia berair tu maknanya sejuk lah..... kalau hidung dia x berair tu maknanya x sejuklah.... dia kan x reti cakap... so, kita ibu bapa kena fahamlah.... Alhamdulillah Aleesya x selesema penyakit yang biasa tue... hidung dia just berair sebab sejuk macam aku!... Alahan!..... Kami semua sihat sepanjang di sana Alhamdulillah.....
Inilah Tasiknya... Blue lake... memang cantik!...

Aktiviti memanaskan Tom Yam termasuk Pakej memanaskan badan.... sejuk beb kat sini... Tu yang cover dok sebelah pondok... konon dapat lindung dari ditiup angin!....
Wajib ditunaikan.....

Suka lah dia dapat main taman kat sini...

Selepas makan dan solat zuhur kami terus ke Rotorua Skyline......
Kalau nak bercuti ke sini memang cantik.... dan sediakan RM jer lah banyak2 coz semua tempat menarik disini kena bayar..... Bukan dalan RM yer... dalam dollar... he heheeee.....

Memula.. kalau nak naik bukit nie kena naik menda nie....Dalam Gondola Skyline
Pemandangan dari atas skyline selepas naik Gondola
Ni pulak naik swing selepas turun dengan luge.....
Aleesya Tok Mak dan mak long dia yang jaga.... TQVM bagi peluang kat aku main luge dan swing kat sini......
posing sebelum main luge... pakai helmet dulu..
Masa main luge..... memang BEST!..... ish.. lambat betul laki aku nie..... penat tunggu......

Selepas seharian di Skyline Rotoroa nie kami pun balik... masa balik dalam gondola Azim buat hal menangis2 nak biskut... Kelaparan... So, kami singgah kat town jap beli fresh milk Aleesya, biskut Azim dan makanan lain.... Sejuk2 nie memang lapar memanjang.... Sampai Homestay, cepat masak then makan dengan seleranya... Aku dan Azim boleh betul2 selera makan kat sini... perut ni keje lapor jer... uish... ada kang balik berkilo2 naik berat aku nie!....

No comments:

Jom tengok gambo2.........