Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Thursday, June 9, 2011

Desaru Damai Beach Resort

Pada Hari Ahad yang lepas ( 5 Jun 2011 )..... aku, suami dan anak2 telah pergi ke Majlis reunion sekolah lamaku ..... ermmm... lama betul kami tak jumpa... Maklum ler abes sekolah tahun 2006 baru kali ini kali pertama kami buat majlis re-union secara rasmi... yang tak rasmi tu ada lah jugak bukan just jumpa2 member2...... Majlis nie bermula jam 3 petang.... Seronok sangat2 sebab dapat jumpa kawan2 walaupun masih ramai lagi yang tak dapat join... Maklumlah cuti sekolah, kerja kawin banyak, program pun banyak kan.... lagi pulak masing2 dah berkeluarga, so kena faham kehendak keluarga masing2... tak boleh nak pentingkan diri sendiri... hi hi hi....
Budak kecik nie dah ngendeng2 aku jerk nak mintak mandi kolam... aku malas nak basah... dan malas nak mandi walaupun bawak baju.... Abang long dan abang ngah jer yang mandi.... kami dok borak ler apa lagi... dah lama x jumpa kan...... Cian dia tengok abang dia jer yang mandi... hu huhu.......


Berbalik cerita pasal re-union nie tadi.... memang sangat2 bagus diadakan... Majlis pun berjalan lancar... tahniah pada pengarah program.... ermmm, bukan senang yer nak menjayakan majlis seperti ini...... Tahniah pada semua AJK2 yang terlibat bertungkus lumus meraikan majlis ini..... tapi satu jer aku rasa kurang sebab tak ada majlis suaikenal.. al-maklumlah, 15 tahun x jumpa beb... dah macam2 rupa, bentuk dan saiz kami semua nie.... hah kau... ada yang kenal, ada gak yang tak kenal....... tapi Alhamdulillah ingatanku masih ok... cuma sorang yang aku x kenal.... aku bisik kat member aku kicek.."Cek, tu baju &&& siapa chek... sebab tadi dia tegur aku.. tapi aku x kenal".... Tu *** ko pun x kenal ke as.... ha ahaaaaa... malu aku... tapi sekurang2nya kicek sebut nama aku dah boleh telikan rupa dengan nama...ok lah tue kan..... Bukan aku aje.... lepas tu dok borak lagi dengan Ila pulak... " As tu siapa ek?.... budak mana.... eh dia keje mana sekarang ek?... dah kawin ke dia tu ek, anak berapa dia tu"... hah kau.. macam2 soalan keluar sebab kami saling tak tahu dan x berkenalan... so, harap2 lain kali kita boleh upgrade lagi majlis supaya LEBIH baik dan menarik...hah.. lebih yer.. maksudnya yang ari tu memang dah ok cuma akan datang akan "Lebih" dari yang telah dibuat kini....... hehe heheee.....
Ni pulak masa nak balik dari Majlis tu.... Maklum ler DESARU... memang dah terkenal dari dulu kala.... nak tengok monyet liar banyak kat sini woo....... Balik ari tue lebih kurang pukul 6.30 petang.... Monyet2 tengah sibuk keluar bersiar2 kat atas jalan... keh keh keh..... apa lagi bujang 2 orang tu yang dah terbaring nak tido (Maklum ler kepenatan mandi kolam) terus cepat2 bangun nak tengok monyet..... jajan2 yang kami dapat abes bujang2 nie bagi makan kat monyet tue.... budak kecik pun sama.... x pada perempuan, nak tengok monyet... nak bagi makan jugak!......tengoklah tue.... tak berkelip mata dia..... suruh tengok camera pun dah x nak.....

Hah.. siap ada yang duduk atas keta lagi tue.... nak kuar takut dia serang.... last2... jom lah blah.... kami pun balik....... seronoknya dapat jumpa kawan2 lama... rindu kat korang semua..... Pada Su, Edot, Yana, Erin, Kicek, N, Uji, Nani, Effa, Fieda, Pilut, Mismah alamak... sapa lagi ek yang datang... aku pun lupa lah ramai sangat.... apapun.... program ari tue memang best!!..... TERBAEK!!!......

No comments:

Jom tengok gambo2.........