Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, June 27, 2011

5th day - Wai O Tapo

Pagi2 kami dah menuju ke Tapak Gunung Berapi Wai O tapu.... sepanjang perjalanan asap penuh ditepi2 jalan... duhujung2 rumput sehinggalah ke destinasi.....
Aleesya jangan nakal yer... Aleesya tinggal dengan maklong dan kakak.... Sebab kat dalam bau busuk......

Kakak Mizah turut menjaga Aleesya.... TQVM
Dipintu masuk.. Aku hanya round yang color merah tue jer.... besar betul tempat nie...

Kat dalam penuh dengan asap yang bau sulfur... busuk...

Ni pulak masa nak tunggu air panas tu terpancut keluar.... amazing!...

Amboi2.... Cantik kan as amik gambar....
2 budak cilik.... tutup hidung sebab busuk dan tutup mata sebab perit...

Air yang membuak2..... Kuasa yang Maha esa.... Subhanallah....

Perjalanan masuk dalam nie... aku amik round yang depan jer.. Actually ada 3 round..... Round yang first pun dah penat... lagi pulak bau busuk sangat.... tu yang aku amik 1 round jerk...... Kat sini ada satu tragedi yang bernasib baik... Allah masih sayangkan kami semua.... Alhamdulillah... Lagi sikit Azim nak jatuh ke dalam kawah gunung berapi kat sini... pagar??? tiada..... tempat yang dia nak jatuh tu hanya ada pokok2 renek saja... Mula2 aku amik gambar... Azim dan Anis dah berjalan dulu kedepan.. aku ingat x der apa2... sekali aku ke depan Azim dah atas LERENG CURAM!!!..... Mengucap panjang aku masa tue!..... ya Allah.... Bawah tu gaung dan kawah gunung berapi 100 darjah celcius!... Hanya Tuhan yang tahu perasaanKu waktu itu.... perlahan2 aku dan suami tangkap Azim sebab takut dia terperanjat!.. dia boleh main2 kat lereng tu!.... memang kalau jatuh... rasanya x der orang tahu sebab terus masuk kawah gunung berapi!!!!.... BETUL!... Nasib lah baik.... Alhamdulillah ya Allah.... Memang silap kami juga kerana cuai dalam menjaga Azim.... Kat sini, keselamatan seperti itu memang agak kurang berbanding M'sia.. mungkin, orang sini memang dah terdidik dari kecil untuk tidak nakal seperti anak2 kita... aku tengok mereka nie baik2 jer kat sini.... anak2 M'sia agak agresif sikit berbandiang orang sana....... Alhamdullillah... sekali lagi aku bersyukur kerana Azim terselamat dari jatuh ke Kawah Gunung Berapi.... Terima Kasih Ya Allah...





No comments:

Jom tengok gambo2.........