Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Friday, September 30, 2011

Ikan Bakar... Ikan Bakar....

 Hah kaw!.. cik kiah hari nie nak citer pasal ikan bakar... errrmmm, ikan bakar nie sedap taw!... hah kaw peah kain batik ko ada ipad!... bagus2.. teknologi katakan... baik ko salin resepi ikan bakar aku buat nie.. sedap tau!.... laki aku makan bertambah2 tau.... lagi pulak dia memang suka ikan caru beso2 nie... yang jenis makan sekor tak abes... jom kita tengok gambar2 yang aku masak nie....

Actually napa aku masak adalah gara2 FB yang aku baca hari nie .. jom tengok.....

hah.. dah tahu kan... maka balik tengahari nie aku pun dengan segala hormatnya memasak didapur...
Memula ikan nie ko kena siang dulu.... oleh kerana dek besau lah sangat2 korang potong jer 2... kalau tak postong pun boleh kalau korang mampu nak abeskan....
 Kemudian, korang masak sambal dia.. aku amik resepi nie dari Pn Edot dari FB dia... gara2 dia tunjuk gambar dan resepi ler aku buat menda nie.. bagus jugak kan....

 Yang ni pulak sebelum dibungkus dengan aluminium coil.... selet dulu dengan sambal yang telah dimsak tadi...
 Yang nie.. kita bakar dia... bako jer dia.. aku suka masak kat dapur gas.. suka yang ada hitam2 ala2 BBQ gitu....

 Dah siap.. kita hidangkan dia dengan limau.. hah kau memeleh air luir tengok iakn bakar nie...

hah.. lagi tengok!....
ini setelah selsai dimakan oleh aku suami isteri sahaja... yang sebelah lagi aku simpam untuk malam karang.. kan senang dah siap masak... tinggal panaskan jer nanti....

2 comments:

Cikgu Nana said...

lepas nie pari pulak as! heeee....

Asmida said...

betul2... pari aku suke tapi laki aku.. caru caru caru.... naik muak aku dibuatnya.. nasib baik edot bagi idea cengini.. dapat gak aku pelbagaikan caru aku nie...

Jom tengok gambo2.........