Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Monday, September 5, 2011

macam best jerrrrrr..............

Hari tu family day belah bapak aku diadakan di Segamat (setiap 2 tahun sekali). Kali ni di rumah Pak Andak Hamid. Maka, bertemulah kami anak beranak, sedara sederet, sepupu sepapat dan segala kaum keturunan... memang ramai gilers kena pasang khemah.. kalau tak, memang haru biru jadinya..... 2 tahun lepas busu mas aku sponsor hotel 2 hari 1 malam... bayangkanlah berapa banyak dia nak tempah bilik... nak tempah makan untuk 2 hari... dan duit raya lagi.... mau puluhan ribu habes dia belanja saudara mara kami.... Memang tak dapat kami lupakan jasa beliau .... Semoga Busu Mas sekeluarga bertambah2 rezekinya lagi.....

cerita pasal Busu Mas nie... dia nie merupakan travel agen di KL. Rezekinya, anak2 banyak yang berkelulusan luar negara. Namun, apa yang aku nak cerita adalah tentang pertemuan tempohari.... ucapan darinya....dimana anaknya seorang sedang sambung pengajian di Hong Kong mengambil jurusan Doktor Gigi... apa yang best dalam ucapan beliau adalah.... beliau ada Homestay di Hong Kong... Sekiranya ada sesiapa yang nak ke sana dialu2kan untuk tinggal di Hometstay beliau..... Busu Mas nie selalu ke Hong kong kata mak aku sebab anak dara dia sedang menyambung pengajian yang lebih tinggi disana.... Dalam sebulan dua tu sekali dia ke sana... makanya itulah yang menarik minat aku macam best jer kalau kesana kannnnn............

Ditambah perisa pulak Mr Hubby dapat reward dari Poly atas jasa beliau membawa anak didik keluar ( rajin buat program budak ) untuk ke negara China... mulalah aku mengendeng nak ikut.... yang dapat2 free tu pun bukan aku tak kenal... ok apa kalau aku join!!!.... Tapi, Mr Hubby tak bagi sebab semua yang dapat lelaki... susah.. memasing tak bawak isteri... Mulalah aku tutup cerita.....

Sekali pulak reraya nie jejumpa saudara mara cerita cecite pasal menda nie... tup tup hari ni dia kata "kalau awak nak ikut awak sponsor diri awak sendiri yer.....". Mak ai... dah bagi green light tue... apa lagi, dalam hati dah berbunga2 dah.... maka aku mulalah mencari maklumat tentang negara China yang laki aku nak pergi nie hinggalah ke tambang segala... Rupa2nya bila aku search internet, China @ Shenzhen nie sebelah jer dengan Hong Kong... perrrgh, macam best jer sekali jalan dapat 2 buah negara.... perrrgh... impianku nak round the world..... hu hu hu... (berangan jer lah...). Jom kita tengok maklumat tentang Shenzhen dan Hong Kong.....

***********************************************************************************

The best way to travel from Hong Kong to Shenzhen is actually by MTR subway. Connecting the two cities directly, below we’ll tell you how to travel from Hong Kong to Shenzhen by subway.
Where: From East Tsim Sha Tsui MTR station on Kowloon side you need to take the East Rail Line (the only line available) to Lo Wu, which is on the Hong Kong/Chinese border. Here, you will exit at the Hong Kong side, go through the border, and immediately on the other side find the Shenzhen metro service. The Chinese side is referred to as Luo Hu.
When: The first train leaves East Tsim Sha Tsui at 5:28am and the last train at 11:05pm. From Lo Wu the first train leaves at 6:38am and last train at 12:30am. These times are subject to occasional changes; however, the general hours are correct.
How Long: The journey to Lo Wu takes just under an hour, after which you can expect 30mins to 40mins of border formalities before entering Shenzhen.
Prices: A single ticket costs HK$36.50

sumber : google.com


No comments:

Jom tengok gambo2.........