Kliklah dulu tawaran-tawaran yang menarik disini

Wednesday, September 7, 2011

Makan2 lagi....

Jumpa lagi kita di segmen jalan2 cari makan.... Kalau as nie memang tak lari dari cerita makan, makan dan makan..... errrmmmmm......

Actually, cerita nie dah nak basi dah.... dah mula bau tak sedap tapi belum berkulat yer.... he he heeee.... ini gara2 banyak gambar pada cik hubby ler... nak tunggu dia upload punyelah lama... sampai la nie tak dapat2.. Makanya, aku tibai jer lah gambar2 cun melecun cengini.... jom layaaaannnnnnn....

Seminggu sebelum beraya tempohari, aku ada berbuka puasa di Restoren Kg Pasir Putih. Tempat nie memang tak asing bagi kami sekeluarga. Cumanya, ini pestime aku berbuka disini. Biasanya kami makan malam @ tenghari jer.. maksudnya ini pestime kami datang masa bulan Ramadhan. Asalnya, hari ni banyak no keje kat opis. Mood pun malas nak masak.. dah hujung2 Ramadhan memang mood nak memasak aku berkurang!!!.... Aku ajak cik hubby ke Bazar jer.. dia tak nak. Nak makan di kedai.. Last2 ke sini jadinya.......

Model tu abaikan yer.... muka dah serabai jer aku tengok dengan baju keje.... penat lagi.... hampeh tul.....

Yang ni model yang depan pinggan tu memang normal aksi dia cengitu..... Susah bebeno nak amik gambar!!!.... sementara menunggu waktu berbuka....

Tengok2 air laut... layan2 tengok bot.... kalau tak macam2 ragam dak nie jadinya....
Akhirnya, makanan kami sampai tepat di waktu berbuka puasa.. Korang nak tahu?.. Kami sampai sini jam 6.30..... 90% daripada meja yang ada semua telah ditempah oleh pelbagai family.... rupanya len kali nak datang sini waktu puasa, better kena tempah dulu.... Kami dapat meja yang paling dekat dengan kaunter @ pintu masuk.. bayangkanlah penuhnya kedai nie.. mesti banyak dia untung kan..... he he heheeee..... Pasal menu2 semua pada hset cik hubby... kami makan siakap steam, sotong tepung, khailan ikan masan dan tomyam campur... dulu2 aku suka sangat siakap steam kat sini (masa celebrate besday aku lepas). Baru jer makan. Then, bulan puasa baru nie juga atas promosi rakan seopis merangkap sebelah meja merangkap sebelah kampung (AT4), Pn Suhaila kata siakap kat D'Laksamana Bandar penawar sedap. Makanya, aku pun mencubalah..... dan jawapannya.... jika dibandingkan Pasir Putih dan Bandar Penawar memang sedap yang Bandar Penawar punya. Mak aku yg agak cerewet makan dia memang berkenan. Sukalah aku dia selera nak makan. Sudahnya, ari tu balik dari kampung Muar, Mak nak belanja kat situ lagi... tapi Mr Hubby dan bujang aku nak ke......
\/

\/

\/

\/

ceteka, manakah laki dan anak2 bujangku mahu pergi masa perjalanan balik dari Kampung di Muar raya ke 3 ?... dapatkah anda mempu menjawab persoalan dengan tepat?????. Aku ikut jer nak g mana..... tapi aku tahu tempat ini mak aku tak suka, sebab dulu2 makan nasi goreng dia x sedap......

agak2 nya kat mana yer kami makan????
Abah order nasi goreng kampung. tak abes sebab dia kata masin. Mak makan nasi putih, sup dan telur goreng jer sebab dia dah tahu rasa nasi goreng kat sini... tu pun dia kata sup tulang dia kureeeng............

TETAPI !!!!!..... ini lah tempat feberet anak2 dan cik hubby aku!.... walaupun pernah bekecil hati disini, tetap kami singgah juga gara2 kami belum ketemu tempat jualan sup gear box yang lebih menarik lagi... ha ha hahaaaa........ tapi kesian mak aku, selera dia tak kena kat sini tapi dia tetap nak jugak keluarkan duit belanja kami sekeluarga. Terima kasih mak.. abah... sayang sangat kat mereka!!.....

No comments:

Jom tengok gambo2.........